- vestigingsvoordelen/subsidies voor bedrijven die zich in de gemeente/provincie of in Nederland vestigen.
- subsidies/belastingvoordelen voor bedrijven die mensen uit "moeilijk plaatsbare groepen" (gehandicapten, jongeren, ouderen) in dienst nemen.
- aantrekkelijker maken voor werklozen om aan de slag te gaan door uitkeringen te verlagen.
- het creëren van gesubsidieerde banen (zie bron): mensen worden aan werk geholpen in de hoop dat men zal doorstromen naar een reguliere baan.
- het organiseren van omscholingsprojecten voor (langdurig) werklozen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Het huidige kabinet in het geheel niets. Die slopen de arbeidsmarkt.
Normaal gesproken zal een goed kabinet inversteren in industrieën welke slecht lopen.
Zoals op dit moment in de bouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
+4U.
Wat ik me afvraag waarom het in de bouw slecht zou gaan terwijl er al sinds WO2 al woningnood is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door zelfverijking van overheden die de grondprijzen omhoog joegen, door aannemers die gouden bergen zagen en door kopers die te veel wilden betalen.
Dat geld is nu op, dus staat de hele bouw stil.
Daarmee dus ook alle toelevering in de vorm van interieur bedrijven, keuken zaken enz enz enz.
70% van onze economie is gekoppeld aan de bouw.
We krijgen dus nog veel meer voor onze kiezen.
De overheid probeert werkloosheid tegen te gaan door te korten op uitkeringen en mensen verplichten te verhuizen als er ergens anders in Nederland werk voor ze beschikbaar is.
Ook willen ze het ontslagrecht versoepelen zodat je flexibelere werk contracten krijgt en makkelijker personeel kan vervangen.
Plus dat ze de minimumloon willen verlagen zodat je sneller word aangenomen.