Omdat dat jouw en mijn veiligheid in gevaar zou kunnen brengen.

Aantonen dat staatsgeheimen slecht beschermd worden: prima! Ze vervolgens publiceren: fout!

Toegevoegd na 55 seconden:
in gevaar, of het schaadt onze belangen ernstig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is in het belang van de staat, en dat zijn wij! Lekkage's zijn nooit ergens goed voor!
('Goeie vraag' als compensatie voor de brute verwijdering van je vorige vraag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Djellee;

Als ze worden gepubliceerd zijn ze niet echt geheim meer, hè?
Overigens eens met Mjn; ze worden niet voor niets geheim gehouden. Iedereen zou informatie die zijn of haar veiligheid zou kunnen bedreigen liever niet in de openbaarheid zien. Of dat altijd terecht is is natuurlijk een heel ander punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste geheim is informatie die niet als geheim aangemerkt wordt... Wordt het als staatsgeheim aangemerkt, dan is het in feite gevaarlijk voor het hele land... Derhalve mag het dus niet uitlekken, anderen zouden dan misbruik kunnen maken ten nadele van de hele natie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze geheim zijn,lekken deze uit is het geen geheim meer.:>)

Toegevoegd na 3 minuten:
dit is gewoon informatie wat aangaat aan bepaalde personen,net als jij heb een geheim die vertel je of aan niemand of aan je beste vriend(in) en dan vraag je dat of die gene dat voor zich wilt hiouden omdat het geheim is.
Gewoon vertrouwelijk dus.
door het doorvertellen,en of verspreken krijgt je verhaal een heel eigen leven en uiteindelijk klopt er helemaal niks meer van.Iedereen verzint daar weer iets bij of maken het sterker dan het is en voor je het weet leeft jouwn verhaal zijn eigen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even diep nadenken....

Ik denk omdat het anders geen geheim meer is... Maar ik kan natuurlijk per abuis het verkeerde antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen verklaring van het waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel het is de meest logische verklaring van het waarom. Het woord GEHEIM zegt toch al genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel bq24 :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
youre welcome..was ik nog vergeten je een + te geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu thx voor de + ;-)
Heel simpel waarom denk je?
Natuurlijk omdat ze geheime dossiers zijn.
Daarom mogen ze niet uitlekken...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staatsgeheimen mogen niet uitlekken omdat de staat ook zaken te verbergen heeft. Wie is er gebaat bij uitlekken: het publiek! Wij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is precies hezelfde als jij jou pincode openbaar maakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt heel wat tot staatsgeheim gebombardeerd dat het daglicht niet kan velen...

Als de overheid, of de A.I.V.D. in naam van de overheid, iets doet dat niet door de beugel kan, dan heeft men dat liever niet aan de grote klok...
rose