Je kansen?
Dat is moeilijk in te schatten, ben je fysiek 100% en past je leeftijd nog bij een dergelijke functie?
Dan zijn de kansen gelijk als een ieder ander.
Opteer je daar op een leidinggevende functie in een gelijkwaardige rang, dan heb je de rang al en ga je in principe voor op de lagere rangen.

Ik neem aan ( wat ik zo'n beetje uit de vraag haal ) dat je onderofficier bent bij een ander krijgsmachtdeel.
Je zult dan moeten switchen, neem eens contact op met de afdeling PZ, deze heeft de kennis en de connecties en zal je zeker wel willen helpen.

Als ik de vraag stiekem toch verkeerd begrepen heb en je ben OO bij het korps, dan zou je intern kunnen opteren voor een dergelijke functie.
Ook dan zou ik een gesprek aanvragen bij PZ

Een dergelijk functie kleurt trouwens wel mooi je staat van dienst.

Happy Hunting ;)

Toegevoegd na 5 minuten:
Vind het trouwens wel vreemd dat je dergelijk vragen hier stelt, in de mes had een ieder je dit wel kunnen vertellen.