Ze houden zich dom zodat ze bij een eventuele flater de schuld bij iemand anders (de rekenkamer bv) kunnen leggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De rekenkamer is een instrument dat in een dualistisch politiek bestel (de Tweede Kamer was dit altijd, in 2003 zijn ook gemeenteraden en provincies overgegaan hierop) ter beschikking staat aan de gekozen volksvertegenwoordigers en ook ingesteld wordt door diezelfde volksvertegenwoordigers.

Ik vraag me trouwens af waarop je deze vraag baseert. Sommige politici zullen verstand hebben van hoe een rekenkamer werkt, anderen weer niet. Het is aan een partij om zelf mensen bij een fractie in te schakelen die een rapport van de rekenkamer kunnen duiden.
Uiteraard geldt, het is een politiek instrument en zal als zodanig ook door de partijen gehanteerd worden, hoewel de rekenkamer zelf onafhankelijk is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer je nu de sugestie te wekken dat je politici slim kan maken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Politici smijten niet met eigen geld, wel met geld van de gemeenschap natuurlijk. Ze zijn gewoon arrogant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat de vraag wordt ingegeven door de hudige crisis. Hadden ze die niet aan kunnen zien komen?

Bon, ik denk dat rekenkamers zoals eerder al gezegd enkelt ter beschikking staan aan de politici. Ze staan dan ook ter verantwoording van eerder genoemden.

Ze kunnen misschien wel beter hun werk doen, maar dat betekent nog niet dat ze dat expres doen. Dat denk ik niet, mensen zijn gewoon niet zo goed in de toekomst voorspellen als ze soms wel denken, kijk maar naar beurskoersen, weersvoorspellingen enz.

Alle technische aspecten daargelaten gebeurd er nog erg veel waar wij niets van af weten blijkbaar.