Wat zou een leerzame alternatieve straf zijn?

Ik ben van mening dat criminelen in de gevangenis alleen maar crimineler en meer verbitterd raken.Wat zou een goede alternatieve straf zijn?En dan bedoel ik niet taakstraffen want dat is een lachertje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh... Goeie vraag! Heb hier geen antwoord op maar 'k ben ook wel héél benieuwd wat voor antwoorden je krijgt.
Deze ga ik volgen

Het beste antwoord

Dat iemand in de gevangenis alleen maar "bijleert hoe het niet moet"is een bekend gegeven.
Ze veroordelen tot diensverlening aan slachtoffers van soortgelijke delicten als waarvoor de persoon in kwestie veroordeeld is, dus de persoon een GERICHTE TAAKSTRAF,
GEKOPPELD AAN VERDER HUISARREST en goede mentale coaching werkt veel beter, immers moet bij de delinquent begrip en besef ontstaan. Ook slachtoffers van zo'n delict
leren meer over daders en dat helpt bij begripsvorming en afbouw van haat en wrok.Vermeden moet worden dat slachtoffer in deze setting met zijn/haar eigen dader wordt geconfronteerd.
Alleen aandacht geven aan daders werkt ook niet, je moet niet beloond worden voor een misdaad, de aandacht moet er vooral voor het slachtoffer zijn.
Het is van het grootste belang dat kinderen door liefde coaching en begrip invoelend vermogen aanleren.
Als papa EN mama echter beiden full time moeten werken om hun te dure leefstijl te bekostigen is het kind daarvan het slachtoffer en maakt veel kans een toekomstige dader te worden, het kind leert immers geen/onvoldoende
sociale vaardigheden aan.
Als ouders moet je je ter dege afvragen waar je jezelf en de maatschappij het meest mee dient.
Het wordt tijd dat de maatschappij inziet dat het geven van een goede opvoeding aan je kinderen een
volwaardige taak is en dat je de staat daarmee toekomstige draagkrachtige belastingbetalers en verantwoordelijke inwoners levert en daarmee de toekomst dient. Ruim ouderschapsverlof zal op de criminaliteit een gunstiger invloed hebben en goedkoper blijken dan alle maatregelen die nodig zijn als het al misgegaan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Aandacht, werkelijke aandacht... Dus dat ze veroordeeld worden tot aandacht van een ander... Er zullen genoeg vrijwilligers zijn om dat te geven, daar ben ik niet bang voor...

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen, maar dan ook iedereen die zo makkelijk een crimineel genoemd, aandacht tekort gekomen is... En als die nu eens gegeven werd, zouden ze kunnen "GENEZEN" van hun aandachttekort...

Dus zo denk ik erover...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ze zouden net als in de VS honden kunnen trainen.Honden geven onvoorwaardelijke liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden geven geen onvoorwaardelijke liefde, maar wel onvoorwaardelijke aandacht... Liefde is niet van dien aard dat het gegeven kan worden... of genomen, of verdiend, of wat dan ook... Ware Liefde is verbinding, aantrekking, zwaartekracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt zo moe van je,je bent zo moeilijk te volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het spijt me, ik doe echt mijn stinkende best...
Ik denk dat hetb enige dat echt werkt, is dat mensen in conact komen met hun slachtoffers en dat ze snappen hoeveel leed ze hebben aangericht.
Dit vraagt echter ook veel van de slachtoffers, dus zal niet altijd mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een alternatieve straf en een crimineel. Je blijft met het probleem zitten hoe voorkom je dat ze ontsnappen.!
Een tweede punt is dat ze waarschijnlijk net zo gefrustreerd raken in een andere vorm van straf omdat ze vrij willen zijn.
Hun ideeën en levensstijl is zodanig dat je er niet veel mee kunt., helaas.!!!!!!!!!!
Ik weet dus geen oplossing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de bouwvakkers sjouw werk laten doen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Taurus;

Het probleem is dat je in een juiridisch systeem bijna altijd verplicht bent aan slachtoffers en eventuele nabestaanden om een mate van wreking en vergelding in te bouwen, waardoor je eigenlijk niet aan klassieke vormen van straffen ontkomt. Anders zou ik het over de boeg van XiniX gooien; gooi de psychologie maar in de strijd. Geef aandacht, confronteer, verlicht, onderwijs, toon mededogen, informeer. Een wijs mens begaat geen misdaden.