Als je zus / broer (gewoon burger net als jij) met iemand van hoge koninklijke afkomst trouwt, behoor je dan automatisch bij de koninklijke familie?

Zo ja, hoe zit dat dan met titels, en aanspreekvormen?

Zo nee, waarom niet?

Uitleg: als je als gewone burger met iemand gaat trouwen die op het punt staat koning / koningin te worden, wordt je familie dan ook bij het koninklijk huis betrokken, krijgen zij dan ook aanspreek/titels, of blijven ze gewone burgers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je als burger met iemand trouwt dan behoort de rest van je familie toch ook niet tot die andere familie dus dat is ook zo bij jou vraag niet dus.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed en simpel antwoord!

Andere antwoorden (3)

Nee, alleen je getrouwde zus of broer behoort dan tot de Koninklijke familie. Hij of zij kan dan worden voorgedragen voor de titel prins(es). Deze titel krijg je niet automatisch. Voorbeeld Mr Pieter van Vollenhove, die ook graag prins had willen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze blijven gewone burgers, er veranderd niets, de ouders van prinses Maxima zijn nu toch ook geen ZH papa en HH mama..
en zo zijn er meer voorbeelden in de koninklijke familie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Néé, alleen jouw broer/zus kan dan mee eten uit de koninklijke ruif! Jij niet....

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar...., d'r valt wel eens uit die ruif!

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar...., d'r valt wel eens uit die ruif!