Er is hiervoor geen opleiding vereist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar zijn geen opleidingseisen voor je moet gekozen worden door het volk.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar aan wat de vraagsteller bedoelt.
Je bedoelt echt werken? Dan is een diploma van de Basisopleiding Schoonmaken meestal vereist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lollol: Heb je daar OOK al een opleiding voor nodig ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar wel, Marleen. Ik heb een poetsvrouw zonder opleiding gehad en ik ga niet allemaal vertellen wat die hier uitspookte. Een eiken kast schoonmaken met een middel met javel in enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha,
Opleiding is een groot woord voor een ochtendje. Ik noem het altijd een cursus dweilen voor gevorderden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was ook mijn eerste associatie. :-)
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee bedoelt.
Wil je Kamerlid worden voor een partij? Dan is een goede algemene ontwikkeling handig, plus trainingen die je via de partij volgt. Binnen een fractie zijn specialisten die het woord voeren over 'hun' onderwerp (dus is het handig als je veel weet van water en verkeer, of van zorg, of van economie, enzovoorts).
Uit alle Kamerleden wordt ook de voorzitter gekozen.
Fractiemedewerkers zijn assistenten van de Kamerleden, waarvoor ook geldt dat ze een grondige kennis moeten hebben en goed moeten kunnen organiseren.
De notulisten hebben doorgaans ook een secretariële opleiding en/of een taalopleiding, en moeten het Nederlands uitstekend beheersen en kunnen redigeren.
Daarnaast zijn er medewerkers logistiek (er is nu een vacature, zie: http://www.tweedekamer.nl/over_de_tweede_kamer/werken_bij_de_tweede_kamer/vacature_1.jsp#0 )
Er zijn mensen bezig met de informatica, met de documentatie, met het restaurant, met de financiën, de schoonmaak, enzovoorts.
Zie hier voor een organogram: http://www.tweedekamer.nl/over_de_tweede_kamer/ogranogram/index.jsp

Voor functies waarbij je werkt terwijl de Kamer vergadert, geldt ook: flexibiliteit vereist, het is geen 9-tot-5-baan. Als een vergadering doorgaat tot 3 uur 's nachts, kun je niet zeggen: 'Het is nu half zes, ik ga'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Irritant: er is weer een minner actief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezellig, allemaal een min ;-)
Ben benieuwd wanneer de minnaar zelf met het Enige Juiste Antwoord komt.
Pieter2011
12 jaar geleden
"Ieder nadeel heb ze voordeel": die minnetjes motiveren mij altijd om te gaan plussen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij bent nu een plus-aar ;-)
Dank in elk geval ;-)
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit gemind. Niet op GV tenminste ;)
Zo flauw vind ik die minnaars...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook per ongeluk gaan, iets met de muis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je per ongeluk een min geeft terwijl je een plus wilt geven (of andersom), kun je dat direct herstellen. (Later niet meer.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan iemand (@Hippo/@Pieter/@Klaas) mij uitleggen over die min (duim naar beneden), ik weet plus (omhoog), dat is een waardevol (punt erbij) antwoord, maar die minnen zijn alleen voor het idee ? Je wordt zeg maar 'afgestraft' door een collegagebruiker, maar niet door GV ?
Pieter2011
12 jaar geleden
Klopt hoor, Jodokus! Het zijn andere GV-gebruikers die aangeven dat ze het niet met een antwoord eens zijn. Het heeft geen consequenties voor je punten. Ik vind het altijd heel irritant als mensen zo'n minnetje geven zonder uitleg erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft wel invloed op je antwoordwaardering: (relatief) veel plussen krijgen leidt tot een hoger cijfer, veel minnen krijgen tot een lager cijfer, zie hier: http://www.goeievraag.nl/help/faq#antwoordwaardering
probeer niet te begrijpen _hoe_ het precies wordt berekend want ik geloof dat niemand daar echt het fijne van snapt ;p
Je antwoordwaardering zie je bij je profiel.
Pieter2011
12 jaar geleden
Nooit geweten dat die minnetjes ook meetellen... Een reden temeer om dan een toelichting verplicht te stellen, vind ik. Dat anonieme gemin vind ik behoorlijk achterbaks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, soms heb je duidelijk iemand op de tenen getrapt en krijgen al je antwoorden minnetjes. Of is er een vraag waarbij elk antwoord een min krijgt, waardoor je je afvraagt: is dat de vraagsteller, die niet het antwoord krijgt waarop z/hij hoopte? Je weet het niet.
Je hebt er geen specifieke opleiding voor nodig, de meeste tweede kamerleden hebben wel een maatschappij gerelateerd opleiding gevold zoals rechten, politicologie, sociologie etc. Om in de tweede kamer te kunnen werken moet je lid worden van een politieke partij en zoveel mogelijk maatschappelijk betrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een beroep in de politiek uit te oefenen, heb je geen opleiding nodig, maar een redelijke CV is nooit weg. De meeste kamerleden hebben politicologie of rechten gestudeerd. Veel kamerleden hebben wel een goede opleiding gehad, wat natuurlijk handig is bij het verdedigen van je standpunt.