Hoe wordt er ,bij een volledige invoering van de ov-chipkaart,gecontroleerd in de trein door de conducteur of je geen zwartrijder bent?

Je hebt immers geen kaartje meer die precies aangeeft welk traject je volgt,de info staat op een plastic kaartje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit wordt nu gecontroleerd door middel van een scanner. Hetzelfde systeem als in London met de "Oyster-cards". Soms kwam ik ook een controle tegen op het station (nooit in de metro zelf) en ik moest dan mijn kaart bij hun kaartlezer houden, als je dan een geldig kaartje hebt, wordt dat weergegeven op de mobiele kaartlezer, uiteraard ook als dat niet zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Lisss666;

Controleurs krijgen een scanner waarmee ze je card kunnen uitlezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De controleurs hebben allemaal al scanners. Hier stoppen ze al tijden de voordeelurenkaart in om deze te controleren op geldigheid.
Dus lijkt me dat ze diezelfde of een aangepaste scanner een kleine moeite vinden. Hoeven ze geen kaartjes meer te knippen, beter voor de handjes ook :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het is ook de bedoeling dat je in- en uitcheckt bij de stations, anders kom je er gewoonweg niet in. Helaas is dit systeem nog verre van waterdicht.