Is het niet tegenstrijdig dat Wilders voorstander is van vrijheid van meningsuiting en tegelijk bepaalde groepen van diezelfde vrijheid wil beroven?

Geert Wilders maakt zich sterk voor vrijheid van meningsuiting maar wil tegelijk de Islam beperkingen opleggen die hun vrijheid van meningsuiting indammen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het deels wel klopt. Maar ik wil toch een nuance verschil aanleggen. Wilders is tegen de uiting van een religie ik denk niet dat hij tegen de meningen is van de religieuze mensen. De uitwerking hiervan is wel dat de meningen van deze mensen wordt ontnomen. Desalniettemin vind ik hem hypocriet en een gevaar voor de samenleving.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Da kan zo zijn, maar dat is voor Wilders geen probleem; het zijn juist de onlogische uitlatingen waar hij publiciteit en kiezers genereert. De bijbel is ook niet zonder tegenstrijdigheden maar desondanks of misschien wel juist daarom populair.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wilders staat vooral voor het feit dat de mensen die nog naar ons land willen komen er niet zomaar in komen. We zijn al met zo velen en op een gegeven moment houd het op. Hij heeft ook niks tegen de Marokanen of Turken in het algemeen, maar vooral voor die mensen die het verpesten voor de rest. De criminelen en wat nog wel allemaal niet meer. Deze mening mag hij hebben, hij discrimineert tot op bepaalde hoogte. Want je discrimineert als jij iemand beoordeelt op een eigenschap die niet van belang is op dat punt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gedeeltelijk, het gaan het om religie. Deze doen vaak boute uitspraken en verdeigen die alleen maar door naar hun geloof te verwijzen. Overigens zijn alle ploitieke partijen voor een gedeelte tegenstrijdig; anders ouden ze te fundamenteel en te extreem zijn.