Waarom is Unicef bedacht?

Ik doe een project over Unicef ik wil graag weten "waarom is Unicef bedacht?" Ik heb overal gezocht maar nergens kon ik het vinden. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

UNICEF is de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties. Als onderdeel van de VN ziet zij erop toe dat het internationale Verdrag voor de Rechten van het Kind overal ter wereld wordt nageleefd. UNICEF komt op voor de rechten van alle kinderen en heeft een opdracht: ervoor zorgen dat elk land de rechten van kinderen respecteert en naleeft.
Het United Nations International Children’s Emergency Fund (UNICEF) is op 11 december 1946 opgericht door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York om na de Tweede Wereldoorlog voedselpakketten en gezondheidszorg te bieden aan kinderen in de getroffen landen. Vanaf 1953 is UNICEF een blijvend onderdeel van de VN-structuur.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond dit het beste antwoord.

Andere antwoorden (2)

Unicef is in 1946 opgericht om hulp te bieden aan slachtoffertjes van de Tweede Wereldoorlog. In 1950 was dat niet meer nodig. Toen begon Unicef ook kinderen buiten Europa te steunen. Unicef is nu de grootste ontwikkelingsorganisatie voor kinderen ter wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Unicef is opgericht in 1946 om hulp te bieden aan slachtoffertjes van de 2e wereldoorlog. In 1950 was dat eigenlijk niet meer nodig maar toen begon Unicef ook kinderen buiten Europa steunen. Unicef is nu de grootste ontwikkelingsorganisatie voor kinderen ter wereld.