Waarom bezuinigt het kabinet met de huidige crisis,niet meer op defensie?

Een paar straaljagers minder bestellen levert al miljarden op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de aankoop van de jsf krijgen we ook veel tegenorders van de US aan Nederlandse bedrijven, is de verwachting. Bovendien kon men door in een vroeg stadium met het jsf project mee te doen, invloed uitoefenen hoe de straaljager er uiteindelijk uit moest zien.

En ik denk dat je de prijs van een straaljager wel overschat, met een paar minder besparen we geen miljarden.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Miljarden besparen bij minder straaljagers bestellen? Ramingen voor de joint strike fighter liggen rond de 40 miljoen per stuk.. Om miljarden te bezuinigen moet je heel veel straaljagers van plan zijn te bestellen ...

Je kan niet eeuwig blijven besparen op dingen omdat je ze veel geld vind kosten. Bepaalde diensten zijn nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet verantwoordelijkheid nemen, niet alleen nationaal, maar ook internationaal.
De huidige crisis is een tijdelijke, defensie is een constante.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De totale order bereikt de 1 miljard nog geen eens. Laat staan dat je er miljarden op zou kunnen bezuinigen. Maar waarom zou je op defensie willen bezuinigen als je veel meer op de ouderenzorg kunt besparen. Aangezien defensie veel meer doet en geen eens bekend is bij het gros van de burger...

Maar laat het kabinet eerst eens dat ambtenarenapparaat uitdunnen. Want dat zijn al 3 keer op rij verkiezingsbeloftes geweest van meerdere partijen. En ondertussen zijn er al weer 20 werkgroepen ingesteld om te kijken hoe we kunnen bezuinigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de ouderenzorg besparen???
Jij bent er zeker een van de jongere generatie he?
De oudere mensen hebben wel gezorgd dat oa jij en ik het goed hebben,maar nu brengen ze niks meer op,ze kosten alleen maar geld,helaas zijn er mensen zoals jij die ze dan al snel als overbodige ballast zien.
je moest je schamen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben pas 37 dus voel me gevleit... Maar wel op defensie bezuinigen en niet op de AOW? Aangezien Defensie net zo belangrijk is als de AOW op peil houden...
Dat zijn keuze's die gemaakt worden, net als jezelf bij minder inkomen keuze's moet maken. Dit kabinet heeft er niet voor gekozen om meer op defensie te bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Defensie is erg belangrijk voor elk land ter wereld en zeker voor Nederland , of wil je als de pleuris uitbreekt net als in 1940 de vijand tegemoet treden met houten oefengeweertjes,verder zijn er andere terreinen waar bezuinigingen meer op zijn plaats zou zijn omdat daar geld naartoe gaat wat geen enkele waarde heeft voor diegene die het moeten betalen ,en bijna geen waarde voor die groepen die ontvangen omdat ze alleen maarr de hand willen ophouden en zelf bijna geen innitiatief tonen om zichzelf in leven te houden,en waar corruptie de grootste post is waar het geld naartoe gaat. (ontwikkelingssamenwerking ) wij ontwikkelen en werken zij wachten samen