Kunnen Kamerleden ook kiezen voor een hotel?

Het is bekend dat Kamerleden een appartement kunnen krijgen als ze ver van DH vandaan wonen. Maar mogen ze er ook voor kiezen om doordeweek, volledig declarabel, in een hotel te overnachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tweede Kamerleden ontvangen een verblijfkostenvergoeding die afhangt van de afstand tussen hun woonplaats en de Tweede Kamer. Deze vergoedingen kunnen in 2010 oplopen van € 6308,90 per jaar als het Kamerlid binnen een straal van 10 kilometer van de Tweede Kamer woont, tot € 19.626,60 wanneer het Kamerlid op meer dan 150 kilometer afstand woont.
Dit waren de regels voor 2010.