Ik sta in onderzoek bij de gemeente, ivm mijn verblijfplaats, kan ik gewoon op vakantie gaan ?

Ik heb tijdelijk geen vaste woon- of verblijfplaats.
Vandaag ging ik bij de gemeente mijn nieuwe id op halen omdat ik nog wel op mijn oude adres sta ingeschreven.
De dame achter de balie vertelde mij dat ik momenteel in onderzoek sta ivm mijn verblijfplaats, zij gaf mij mijn id kaart toch, met de mededeling dat ze die eigenlijk niet had mogen geven.

Nou wil ik over morgen het vliegtuig pakken, binnen de eu, om op vakantie te gaan. Weet iemand of dit een belemmering kan zijn, of is dit puur bij de gemeente dat ik in onderzoek sta ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zo lang je je ID kaart hebt zal je in een ander EU land gewoon binnenkomen. Of het verstandig is is een tweede, misschien moet de gemeente je nog dringend spreken i.v.m. je verblijfplaats.

Gewoon uit interesse; waarom word je onderzocht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gaven aan ivm mijn verblijftplaats, ik heb verder geen strafbare delicten op mijn geweten. Het gaat puur om waar ik woon, zover ik weet, dat is iig wat die vrouw me aangaf. "Je staat in onderzoek in verband met je verblijfplaats"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval kan je gewoon op vakantie gaan. Dat zal geen probleem vormen. Veel plezier met waar je ook naartoe gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ;)

Andere antwoorden (1)

Geen probleem zolang je niet internationaal gesignaleerd staat. De gemeente wil waarschijnlijk gewoon wat tijd hebben om al je gegevens te verzamelen omdat je opnieuw inschrijven geen directe vloeiende overgang is. Niet ingschreven staan is geen misdaad.