Waarom is zijn kans kleiner, als de naam van Balkenende vaak genoemd wordt?

Alle ontkenningen van Balkenende dienen om de kans op het verkrijgen van de functie te doen slagen.
Het zal wel aan mijn politieke onnozelheid liggen, maar ik zie niet in waarom dit zo zou zijn. Of is dat bij alle topfuncties zo dat je je van de domme moet houden om in aanmerking te komen voor een inteligente baan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar heb ik ook over na zitten denken. Het is een subtiel spel. Als A zegt dat hij kandidaat is en B vindt hem geen goeie dan kan hij dat openlijk zeggen. Maar zolang A niet zegt dat hij kandidaat is zou het een beetje raar zijn als B zich publiekelijk over A uitlaat. Dat zou ongepast zijn. Daarmee zou B geen steun krijgen in zijn verzet tegen A. Dus zolang A zich niet kandideert kan de oppositie tegen A weinig anders doen dan afwachten en kan A achter de schermen steun mobiliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt logisch +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slim +1

Andere antwoorden (1)

Afgezien van het prima antwoord hierboven, denk ik dat Balkenende helemaal niet zoveel kans maakt.

Ik lees Nederlandse, Belgische, Duitse, Italiaanse en Franse berichtgeving. ALLEEN in Nederland wordt Balkenende genoemd. In alle overige landen worden weliswaar vele kandidaten genoemd, maar Balkenende zit daar nooit tussen.

Of zouden wij daarom juist denken dat Balkenende zoveel kans maakt  --  juist doordat hij nooit wordt genoemd?