Wat is de achtergrond van de uitspraken van Geert Wilders?

Waarom deze uitspraken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitspraken over de Islam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee gewoon al zijn uitspraken in het algemeen over de islam. Wat de achtergrond van zijn uitspraken over de Islam is?

Antwoorden (8)

Die uitspraken van hem doet ie om aandacht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke uitspraak bedoel je precies? Deze man lult zoveel onzin dat ik het inmiddels niet meer bijhoud...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn wat theorieën over. Dr. Lizzy van Leeuwen zegt dat zijn gedrag gerelateerd is aan het feit dat hij van moederskant afstamt van een Nederlands-Indisch voorgeslacht, zo blijkt uit genealogisch onderzoek.
Anderen beweren dat het komt door zijn voorliefde voor Israel en zijn verbliif in een Kibbelboets.
Kortom, de geleerden zijn het er niet over eens.
En hijzelf zegt er uiteraard niets over.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel grappig, want ook die theorieen houden weinig steek:
Ook ik ben van Nederlandsch Indische komaf- dus een chistelijke achtergrond.
Ook ik heb tijd gespendeerd in Israel in een kibutz, maar je zult mij niet betrappen op dit soort waangedachtes en idiote theorieen en paranoide.
Die man is gewoon gestoord- daar kan helaas niemand iets aan doen.
Hij weet dat hij met die uitspraken veel aandacht krijgt. Hij doet het voor de aandacht en voor de onrust. Wilders wil gewoon tegen de stroom in & hij weet dat het met deze uitspraken kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aandacht optrekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is bang dat er een socialistische partij aan de macht komt. Zoals toen, in duitsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan hij wel bang voor zijn, maar zijn gedachtegoed en theorieen over andere mensen, een andere religie, uitsluiting van groepen en ras komen gevaarlijk dichtbij de opvattingen van Nazi-Duitsland! Een iets andere insteek, maar Hitler en Wilders hadden het vast prima kunnen vinden met elkaar als het aankomt op het afgeven en 'haten' van een bepaald deel van de (wereld)bevolking. Het zoeken van een zondebok is in elk geval hun beider specialiteit.
Uit angst en uit boosheid. En ik denk dat zijn geïsoleerde situatie (doordat hij continu beveiligd moet worden) hem erg heeft doen radicaliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vraag je het hem zelf niet.Op z'n website staat wel contact en stel je vraag.