kun je schade vergoeding krijgen als je strafblad in bezit is van een instelling zonder toestemming en die iedereen kan inzien.vertrouwelijke info ?

inbreuk privacy, ik zit in een beschermde woonvorm
ze houden prive gegvens bij medisch enz enz in een open kast waar iedeen bij kan en altijd open staat er wonen meer dan 20 mensen , en 10 begeleiders Tot mijn verbazing Kom ik mijn uitgebreide strafblad erin met verleden ,waar ik niks van weet. geen toestemming voor gegeven. Ik ben erg wantrouwig en psychische niet helemaal stabiel , en nu word het alleen maar slechter ,dit is voor justicie en die geven nifp , maar vanuit instelling hebben of justie mijn strafblad toegevoegd of aangevraagt, als ik mog kiezen me straf uitzitten of mijn strafblad bekend maken koos ik voor zitten want dan had ik me straf er al op zitten ,en was ik gewoon aan het doorgaan met foute dingen ,ik wil veranderen , maar nu gaat het fout hier omdat ik dit niet wil

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is het je recht dat er zorgvuldig met persoons gegevens wordt omgegaan .het kan nooit de bedoeling zijn dat ze zomaar in een kastje liggen .bekijk eens of er een klachtencommisie bestaat in de instelling / woonvorm waar je verblijfd.anders bij een overkoepelend orgaan.goede nacht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke instelling dient een privacy-regelment te hebben en de persoonsgegevens te beschermen. Je kunt daar een beroep op doen.

Antwoorden (2)

Praat met de instelling. Vraag wat ze van je hebben en hoe ze je privacy willen waarborgen en wie toegang heeft tot jouw gegevens. Geef aan dat je dit niet wilt en zet dit op schrift. Probeer zakelijk te blijven en je hoofd koel te houden.
Mocht dit op niets uitlopen, kun je een (schriftelijke) klacht bij je instelling of overkoepelende organisatie indienen. Een schadevergoeding zul je pas krijgen, nadat je hiervoor naar de rechter bent geweest die jou een vergoeding kan toewijzen. Dit kost redelijk moeite en wat geld, dus financieel zou ik er niet te veel van verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op grond van het bepaalde in de Wet justitiële en Strafvorderlijke gegevens is het niet mogelijk dat jouw justitiële gegevens zich in het bezit van die instelling bevinden.

En dus al helemaal dat ze zich in een voor eenieder toegankelijke opbergplaats bevinden.

Ik vrees echter dat het krijgen van een schadevergoeding niet mogelijk zal zijn.

Groet,

Ton