Is er in europa 1 volk dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de definitie van een volk? Traditie? Zijn wij in NL dan wel één volk? Verder denken dan je voorhoofd lang is... Soms moet je langer denken voordat je de kern van de vraag begrijp...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, als je denkt van niet, dan zou in dat geval amerika, china, brazilie etc etc zeker geen 1 volk zijn.
Ze maken zich sterker door samenwerking. En dat is wat EU wil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet om je antwoord, wel om de reactie daaronder !

Andere antwoorden (6)

Die is er al; http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_volkslied.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit moet hem denk ik zijn; http://www.youtube.com/watch?v=EZ9lhoo8fZo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lotus;

Een volkslied hoort bij een natie, een staat. Ik mag dus hopen dat er in die zin nooit een volkslied van de USEu zal komen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees net van Sgrijvvaud dat het er al is....
Ik wilde nl. antwoorden, dat ik hoopte van niet : al zijn we een eengeworden Europa (hoewel.......één???? ummm), ik ben toch een groot voorstander van een eigen identiteit van elk land. Geen god save the Queen meer? Geen Frieden, Freude, Eierkuchen? Geen mee-mimende voetballers meer die de weg kwijtraken in het Wilhelmus? Ik zou het erg jammer vinden.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 europa wil niet zeggen dat dat verdwijnt, dat is een misvatting alsof in nederland iedereen gelijk is, limburgers en rotterdammers en friezen.... moet ik doorgaan? europa wil alleen maar afspraken beter regelen, wat is daar mis mee? Dat een land geen maatregelen neemt die een buurland enorm veel geld kosten. Zo ging het vroeger wel!
Ook al ben ik er voor dat landen een eigen identiteit behouden hoop ik dat we Europa zo gaan waarderen dat we soms dat Europees volkslied gaan zingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze is er nog maar sinds 1985 dus ik kan me voorstellen dat het je even ontgaan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kennen amper ons eigen volkslied, dus wat heeft het voor zin om een Europees volkslied te hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was niet de vraag of het zin had....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay, jdaar heb je gelijk in. Denkbaar is het zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebrek aan opvoeding als je ons eigens volkslied al niet kent....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik dan weer met Rick1234 eens. Vraag me alleen af of hij ook verder komt dan wat er bij een voetbal wedstrijd gezongen wordt...