Hoe bereiden we ons voor op een luchtaanval?

Stel dat een land als Rusland iets tegen Nederland hebt en vliegtuigen deze kant op hebben gestuurd. Wat zou je of wat zouden/horen we te doen? Ik neem aan dat ons verschuilen geen veilige optie is vanwege het feit dat de vliegtuigen mogelijk schade toe kan richten aan je huis. Ik zou ook niet weten of evacueren op tijd zou lukken in zo'n situatie. Ik kan me voorstellen dat de Russen een groot stad zouden raken, 500 000 inwoners heb je niet binnen een uur uit een stad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

'we' als in de staat nederland zou gevechtsvliegers er op af sturen, en pogen de vliegtuigen tot landen te dwingen. indien dit niet op vriendelijke manier lukt, zal de overweging gemaakt worden om de aanvallers uit de lucht te schieten.

Ontruimen zal geen zin hebben omdat ze niet met een briefje aan zullen komen waarop staat welke stad ze aanvallen. En schuilkelders hebben we niet genoeg. Dus als priove persoon kan je alleen het algemene advies opvolgen; Naar binnen, ramen en deuren sluiten en naar de radio luisteren voor verder advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst komen onze jongens in het blauw-grijs in actie, enwel van KLu. Deze zullen met alle macht die russische vliegtuigen tegenhouden/neerschieten.

Ten tweede zijn er calamiteitenplannen die al lang zijn voorbereid. Veel weten de burgers daar niet van, want dat zou alleen maar onnodige paniek leveren. Zeker weten doe je het nooit, maar NL is goed voorbereid op dergelijke mogelijke aanvallen.