hoe is de leerplichtwet in amerika gereld voor kinderen met uitzonderlijk talent?

Ik Vraag me af om het daar anders is geregeld. Misschien per staat?
Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

In Amerika is wel leerplicht, maar gene schoolplicht. In tegenstelling tot Nederland is het niet alleen veel makkelijker maar ook veel gebruikelijker om kinderen zelf thuis les te (laten) geven. Hier moet je aan best veel (belachelijke) eisen voldoen, en krijg je het eigenlijk alleen voor elkaar als je er een of andere exotische religie op nahoudt. In Amerika is ver van school wonen al een legitieme reden voor thuisscholing.

Voor kinderen met een bijzonder talent is uiteraard thuisscholing een mogelijkheid (als de ouders dat aankunnen of kunnen betalen om het te laten doen), maar er zijn zeker ook beurzen van vooraanstaande scholen te vergeven.