Waarom worden militaire kazernes etc. verwazigd in google maps?

Ik was aan het kijken oo Google Maps en toen ging ik mijn school opzoeken, (heemskerkstraat 105, gouda) waarnaast een militaire kazerne is, en toen zag ik dat die wazig is weergeven? Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is wel een Nederlands iets als je ramstein airforcebase opzoekt zie je de straaljagers opstijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Verwazigd" is een hele mooie vertaling voor "blurred" ;-)

Antwoorden (2)

Google Earth heeft destijds bepaalde locaties in Nederland op verzoek van het ministerie van Defensie onherkenbaar laten maken, maar heeft ook zelfcensuur toegepast. Ongevraagd zijn objecten ‘geblurd’ terwijl de MIVD daar niet speciaal om had gevraagd. Zo zijn er op Google Earth ‘wazige’ plekken te vinden, waarachter geen militair object schuil gaat. „In Noordwijk is een gebouw onherkenbaar”, licht de woordvoerder toe, „maar dat is een gewoon kantoorgebouw dat gebruikt wordt door Defensie. De buren vroegen zich al af wat er binnen plaatvond, maar dat was niets bijzonders. Het wazig maken had niet gehoeven.”
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vreemd maar zelfs terroristen maken hier gebruik van. Als je op google maps een precieze routebeschrijving gaat maken hoe je er het beste een bom op kunt gooien wordt het die terroristen wel erg makkelijk gemaakt.

Maar terroristen zijn niet de enige. Stel je voor, er breekt oorlog uit, alle kazernes zijn in google maps met een mooi tekentje aangegeven, ik denk niet dat de buurtbewoners daar zo blij mee zijn. Het gevolg kun je zelf wel bedenken.

Zo zijn er nog veel meer redenen die eigenlijk allemaal op ongeveer hetzelfde neerkomen. Maar ik denk dat als je even goed had nagedacht dat je daar zelf ook wel achter was gekomen.

Toegevoegd na 19 uur:
@Reinier68: Ik ben dat stukje inderdaad vergeten, maar Laiperd heeft dat al even mooi verteld. Er zijn ook gebouwen wazig gemaakt die niks te maken hebben met kazernes of militaire ontmoetingspunten enz. enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar als die kazernes wazig worden gemaakt, dan weet een terrorist toch dat hij op die 'wazige' plekken af moet gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan weet een een terrorist nog niet hoe die binnenplaats eruit ziet, en hoe groot bepaalde gebouwen zijn binnen de kazerne, dus men kan alleen de basis vinden, maar de "inrichting" niet bekijken. Simpel voorbeeld, als je zou zoeken naar mijn huis zie je precies waar de ingang is, omdat er een pad loopt van de stoep naar mijn voordeur, zelfde geldt voor de tuin...