Álle winkelwagentjes moeten worden omgebouwd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heel veel:

geld laten drukken
munten laten slaan
alle kasregisters veranderen
alle im/export handel aanpassen
etc

Kost ca 10 miljard om dat te doen

http://www.rtl.nl/(/huistuinkeuken/inhollandstaateenhuis/)/components/actueel/rtlnieuws/12_december/31/financieel/kosten.xml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de PVV laat onderzoeken wat het kost/oplevert, blijkbaar is het niet bekend wat precies de kosten/baten zijn.
Nu maar hopen dat ze een eerlijk bureau treffen dat alle ins en outs netjes berekend, en niet een gewenst antwoord geven, dan is de discussie voor eens en voor altijd over.
gaat ons vast niet zo veel kosten als wat de euro ons nu kost! toen de euro werd gemaakt ,waren de kosten alleen al 2 miljard voor nederland, inmiddels is dat gestegen naar 100 miljard aan schuld door de euro!!! ik zeg terug naar de gulden!! want ze blijven maar geld pompen in de euro,en de hardwerkende mens maar bezuinigen. europa 1 trekt nederland onderuit!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen zal Nederland de Eurozone moeten verlaten.... Daarvoor zal ze al haar goud uit de ECB moeten gaan halen. Dit zal een dramatische gevolg zijn voor de Euro! Envenook voor alle andere landen. Dat betekent niet dat Nederland niet ten val zal gebracht worden. Integendeel, Nederland zou er nog steeds sterker voor staan als ze de Euro behoud. Als ze dat niet doet dan gaat ze in een hevige concurrentie staan met de Euro en de Britse pond met andere woorden de schulden voor Nederland zullen hoger worden en de burgers zullen dat zeker voelen. Nederland zal eerst geld moeten vinden om dat te kunnen doen en momenteel is er helemaal geen geld met andere woorden Nederland zal moeten wachten totdat de crisis en alle schulden "terugbetaalt" zullen worden. Helaas als ze dan nog beslist om terug te veranderen naar de gulden, dan verandert er niets. De gulden zal een zwakke munt zijn zoals in Oost-Europese landen die nog geen Euromunten hebben. Het is dus af te raden om te veranderen van munt. Ik herhaal: het zal een dramatische gevolg zijn voor de Nederlandse bewoners. Het zal het DUBBELE kosten van de totale Nederlandse inkomsten van de staat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste kostenpost zijn niet de 'praktische' kosten van geld drukken, om-prijzen enz.
Nederland heeft bijvoorbeeld eind 2009 voor zo'n 15 miljard euro aan Griekse staatsobligaties in bezit.

Als Nederland 'uit de euro stapt' dan geven we die lening op. Het helpen van Griekenland en andere economisch zwakkere landen is er vooral voor om ervoor te zorgen dat zij in staat blijven het aan hen geleende geld terug te betalen. Gewoon in het belang van Nederland dus en geen 'Gekke Geert weggegooid geld'