Ik ontvang steeds brieven van de belastingdienst geadresseerd aan de vorige huurder. Als dit claims zijn, kan ik dan in de problemen komen?

Sinds een maand woon ik op mijn nieuwe adres (appartement), maar nu ontvang ik regelmatig brieven van de Belastingdienst geadresseerd aan de vorige bewoner. Ik gok inmiddels al een stuk of 8.
Die leg in dan in de hal en dan zorgt de verhuurder (denk ik, aangezien iedereen in het appartementencomplex dit zo doet) dat de brieven worden doorgestuurd.
Meestal komen ze met 2 tegelijk.

Als dit bijvoorbeeld achterstallige betalingen zijn betreffende het appartement, kan ik hier dan door in de problemen komen?

Het liefst een advies/antwoord ZONDER dat ik de brieven open moet maken. Mijn naam staat er niet op en zoals ik waarde hecht aan mijn prive gegevens, zo behandel ik ook andere het liefste.
De brieven openmaken zal dus echt mijn LAATSTE optie zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.6K

Het beste antwoord

nee hoor ze staan op iemand anders naam dus daar zul jij nooit last mee krijgen
gewoon retour belastingdienst
maar misschien kan je beter even zelf ze op de brievenbus gooien met retour afzender en reden.
want weet je zeker dat ze worden doorgestuurt ?
of retour afzender gaan?
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ja, zou ik ook doen, ze zelf op de brievenbus doen, dan weet je zeker dat ze geretourneerd worden. +1

Andere antwoorden (8)

Nee dat kan je niet.

Is je appartement of gehuurd? Want als gehuurd word aan jou, kan je bij de gemeente vraag doen of hij misschien nog ingeschreven staat.
Bel de belastingdienst en meld erbij dat jij daar nu woont en dat de vorige bewoner is verhuisd naar (..)?

Toegevoegd na 31 seconden:
*gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17 sec...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha :p
Neen, jij kan niet in de problemen raken m.b.t. het appartement, immers die brieven zijn niet aan jou gericht, je hebt dus nooit wat ontvangen.

Brieven retour afzender naar de Belastingdienst sturen, dan zoeken zij het daar maar uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik altijd met de post van vorige bewoners heb gedaan is, op de enveloppe gezet geadresseerde verhuisd en hem weer retour op de post gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vervelend voor je.
waarschijnlijk heeft de vorige bewoner zijn nieuwe adresgegevens nog niet aan de gemeente doorgegeven.
jij zult hierdoor persoonlijk geen porblemen krijgen.
wat je ook kunt doen is het adres doorstrepen (let op dat je de oranje streepjescode die de post gebruikt ) en zet op de envelop 'geadresseerde is verhuisd' je kunt de brief dan gewoon zo in de brievenbus van post.nl doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de problemen kom je niet.
Wel adviseer ik je om dit soort post ONGEOPEND te retourneren naar de afzender (belastingdienst) met een sticker erop: verhuist , adres onbekend.

Hiervoor hoef je geen postzegels te plakken, en mogelijk gaan ze bij de belastingdienst dan in het bevolkingsregister het nieuwe adres opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur de brieven retour afzender, zodat de belastingdienst merkt dat er iets niet in de haak is. Waarschijnlijk heeft de vorige bewoner zich niet uitgeschreven/overgeschreven bij de gemeente. De belastingdienst krijgt gegevens bij verhuizing door van de gemeente nl, en als men zich niet uitschrijft, weet de belastingdienst niet beter.

Kras het adres van de bewoner door, en vermeld op de envelop: reden retour: Verhuisd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een (gratis) telefoontje naar de belastingtelefoon er aan wagen.

Vertel ze dat jij al tijden brieven krijgt voor de vorige bewoner en dat je geen nieuw adres van hem hebt.
Dat kunnen ze het meteen in hun systeem vermelden.

http://belastingdienst.nl/contact/

En nee, jij krijgt er geen last mee. De brieven zijn persoonlijk aan de bewoner, niet aan het adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook doet, open de brieven niet. Dan kan je namelijk gedonder krijgen met het zgn briefgeheim. Als de post niet voor jou is, is hij niet voor jou.

Je kan beter bij de gemeente te raden gaan of de vorige bewoner(s) zich wel hebben uitgeschreven. Als dat niet het geval is dan kan je de gemeente vragen om een bewonersonderzoek te doen. De gemeente start dan een onderzoek naar de verblijfplaats van meneer/mevrouw X. Als zij dan overtuigd zijn dat deze niet meer bij jou woont wordt hij uitgeschreven bij de gemeente.

De belastingdienst maakt gebruik van de gemeentelijke basisadministratie. Als meneer/mevrouw X daar niet meer woont dan krijg jij ook geen brieven meer. En hij/zij ineens geen toeslagen, uitkeringen etcetera meer.