Ban Ki-moon is de Secretaris-Generaal.

Toegevoegd na 30 seconden:
"De secretaris-generaal van de Verenigde Naties is het hoofd van het Secretariaat van de Verenigde Naties, een van de belangrijkste organen van dat instituut en wordt daardoor feitelijk als het hoofd van de Verenigde Naties beschouwd."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De secretaris-generaal, op dit moment Ban Ki-moon.
Amadea
12 jaar geleden
Vermoed dat de vraag zo niet gesteld kan worden daar er geen Baas bestaat van de Verenigde Naties.Daar de Veiligheids Orgaan van de VN het machtigst is.De Veiligheidsraad bestaat uit vijftien leden van de Verenigde Naties, waarvan vijf permanente leden: China, Frankrijk, Rusland (voorheen de Sovjet-Unie), de Verenigde Staten en het Verenigd koninkrijk.Om een besluit te nemen in de Veiligheidsraad moeten er negen stemmen vóór zijn, terwijl geen van de vijf permanente leden tegen stemt.Dus in principe zijn de 5 permanente leden(te weten;China,Frankrijk,Rusland,Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk)het belangrijkst.
Dus samengevat er is geen baas van de VN hun hoogste vertegenwoordiger is Secretaris-generaal
Ban Ki-moon.Secretaris-generaal=Hoge functionaris binnen en grote organisaties.
Groet