Ja, in dat opzicht staan we bijna bovenaan in de wereld.
14 jaar geleden
Wij wonen wat dat betreft in het beste land ter Wereld.
Waar Nederland ook om bekend staat is dat ze altijd iets te klagen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk geva beter dan veel anderen landen. Maar 't kan allemaal nog veel groener, en daarmee beter.
En corruptie zoals de fraude van de Jorritsmaatjes moet veel harder aangepakt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut! Daar kunnen maar weinig, of eigenlijk geen landen aan tippen! Maar alle vormen van belasting zijn natuurlijk de keerzijde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de Nederlandse regering zorgt ervoor dat 999 van de 1000 mensen een redelijk tot goed bestaan kan leiden, ook als er iets misgaat in dat bestaan.
Dat noem je een verzorgingsstaat.

Er blijft altijd wel wat te klagen over, maar als je ons land vergelijkt met de meete andere landen, knijp dan je handen maar dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zekers, kijk eens naar Amerika, daar sterven kinderen aan diabetes omdat de ouders niet verzekerd zijn en geen geld hebben voor het ziekenhuis. En ook wat er voor betaald wordt is het hier zo slecht nog niet, ik wil niet ruilen met menig ander land
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nederlandse regering zorgt helemaal niet voor haar bevolking. Er zijn coalitieregeringen die na 4jaar vooruitschuiven weer door een andere regering vervangen worden. Nederland wordt helemaal niet geregeerd. Het gaat om geld en niet om mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de nederlandse regering zorgt redelijk goed voor haar bevolking, Maar in verhouding tot wat er betaald wordt niet. Neem andere "kleine" staten zoals Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland, Monaco, Singapore en Bahrein om er een paar te noemen. Minder belastingen, minder ambtenaren en meer verzorging.

Toegevoegd na 50 seconden:
En Zwitserland, België en Oostenrijk niet te vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om kleine staten, maar om het aantal inwoners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag ging toch om de verhouding zorg/betalingen en ik noemde 'kleine staten' als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder belasting in Scandinavië? Noorwegen misschien, maar Denemarken niet bijv. . Hoge belasting maar ook vrij onderwijs om maar wat te noemen. Van de andere landen die je noemt weet ik het niet. Geld moet ergens vandaan komen wil je de burgers goed verzorgen.
Of de regering goed voor de Nederlandse bevolking zorgt weet ik niet, wat ik wel weet is dat de Nederlandse bevolking heel goed zorgt voor de regering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de landen waar het financieel beter gaat is op 2 handen te tellen, daarbij is hier vrijheid. er zijn heel wat landen waar heel wat minder voor hun bevoling word gezorgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oud Hollandsch zegwoord spreekT: Wie appelen vaart, die appelen eet, en dat geld dus ook voor de beheerders over je belasting cente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn weinig landen die aan nederland kunnen tippen,op uitzonderingen na dan,hier is alles goed geregeld,voor iedereen,die maar een beetje wil,en ik zou voor geen goud met het grote amerika willen ruilen.