Parkeervergunning, maar geen vrije parkeerplaatsen. Wat te doen tegen boetes?

Ik heb een parkeervergunning. Echter is er sinds een aantal maanden een fors tekort aan parkeerplaatsen. Om die reden parkeren ik en vele anderen in mijn buurt hun auto gedwongen buiten de vakken. In de buurt zijn verder geen parkeerplaatsen waar we onze auto kwijt kunnen.
Vandaag heb ik voor de tweede keer een boete van 70 euro ontvangen.
De gemeente is op de hoogte van het parkeerprobleem, en een groot deel van de vergunninghouders krijgt volgend jaar geen vergunning meer. Zij moeten in garages onder hun flat parkeren.
De laatste twee maanden van dit jaar zitten we echter nog met het parkeerprobleem.
Ik ben het niet eens met de boetes die de gemeente uitdeelt, omdat zij heel goed weet dat er te weinig parkeerplek is en dat iedereen over een paar maanden weer netjes binnen de parkeervakken staat.
Waar kan ik terecht om een klacht in te dienen over de boetes, en wat is de kans dat ik een eventuele rechtszaak win?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Je kan gewoon terecht op het gemeentehuis, daar zullen ze er ook wel naar kijken maar de rechtszaak zul je niet winnen want je houdt je niet aan de parkeerregels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je klacht moet je naar de gemeente, maar hun reactie ken je al.
Een parkeervergunning is vrijwel nergens een garantie op een parkeerplek, maar meestal alleen een inkomstenbron voor de gemeente. In de eerste plaats via de leges, maar in de tweede plaats via de boetes. Bovendien helpen ze op die manier een stelletje kanslozen aan een baantje waarin ze macht kunnen uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niet op een eenvoudige wijze aan te ontkomen, daar zal een rechter aan te pas moeten komen.

Parkeren buiten de plaatsen waar het toegestaan is, is verboden en mag beboet worden echter wat hier mee speelt is dat de gemeente blijkbaar meer vergunningen heeft uitgegeven dan dat er plaatsen zijn, gemeente kan dan aan haar verplichting gehouden worden om voor een groter aantal parkeerplaatsen te zorgen.

Zijn er echter meer parkeerplaatsen dan verleende vergunningen heb je geen houvast en dien je gewoon de boetes te betalen.