De DSB bank is in zwaar weer gekomen als gevolg van uitspraken van diverse politici en ook door belanghebbende in de branche. Kan dit zomaar?

Ik ben van mening dat er door DSB op een foute manier zaken is gedaan. Alleen is de manier waarop nu de bank naar de afgrond wordt gewerkt lijkt op een afrekening in het circuit. Mag Bos de uitspraken doen ie hij heeft gedaan. Dat zou toch niet zo moeten kunnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als er niets mis was met de DSB, dan was dat niet gebeurd...

Dus dat zet me wel te denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je wel weer een punt, al denk ik dat het wel wat kort door de bocht is.
Sterker nog dat hadden ze veel eerder moeten doen. Dat had een hoop gedupeerde gescheeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nederlandse bank had eerder in moeten grijpen. Zei wisten allang hoe het er bij de DSB bank aan toe ging.
Ha, die Dretjedretje;

Als minister van financiën moet Bos zich hier wel over uitspreken. De kosten die het bankroet van DSB met zich meebrengt worden immers op de belastingbetaler afgewenteld. En de eerste schuldige van deze ondergang is nog altijd DSB zelf. Dat er klokken zijn geluid en meneer Lakeman een zeer dubieuze oproep heeft gedaan heeft iets wat onvermijdelijk was alleen maar versneld; Scheringa heeft vorige week nog geprobeerd 1 miljard (Ja; 1.000.000.000€!) krediet los te peuteren om de zaak te redden. Dat zegt mij genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik het zo zeggen als dezelfde acties in de media waren ondernomen tegen de Rabobank had het wel een maandje langer geduurd. Dus ja, het kan zomaar misgaan, gek he, wat vertrouwen of het ontbreken daarvan met een bank kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afrekening is meer dan terecht. Had veel eerder moeten gebeuren. Het was al langer een fout bedrijf met foute producten. Klanten werden onder druk gezet!
Samengevat: de topman is een naiëve (geld)wolf in schaapskleren gebleken.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb zelf jaren geleden tegenover een verkoper van DSB gezeten op een regionaal kantoortje. Je bent in zo'n situatie afhankelijk, want jij vraagt om geld, maar de verkoper liet echt zijn spierballen zien als begunstiger. Toch wil je het gesprek fijn laten verlopen. Ik voelde me onder een zekere druk gezet i.v.m. koppelverkoop. 'k Vond het steeds meer onprettig, het werkte niet ontspannend. Dit is geen vertrouwenwekkende zaak dacht ik.
Heb besloten niet tot een overeenkomst over te gaan, de nare smaak blijft wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen hoe een bankemployee mensen "onder druk" kan zetten. Zij namen toch zelf die tophypotheken uit en lenen toch zelf tegen de "laagste rente" Kortom ze lenen toch zelf!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@werner: klopt, die mensen zijn er zelf bij. Velen nemen gewoon enorme risico's en dan gewoon kop in het zand. Op een gegeven moment gaat het met zo'n houding altijd mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met het feit dat je zelf verantwoordelijk bent en blijft. Maar velen hebben nu eenmaal geen verstand van financien en geloven dan gewoon die betrouwbare meneer van de bank.
Dat is altijd zo geweest. En daar heeft de DSB op schandalige manier jarenlang misbruik van gemaakt door hun 'klanten' geheel uit te kleden. Financieel dan.
En dat *dat* een keer stukloopt stemt me wel met vreugde en geeft me weer iets meer vertrouwen. Je kan de mensen wel voor de gek houden en over hun ruggen rijk worden, maar niet jarenlang. Een keer loopt dat fout af. En dat is goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@JJ1, Daar heb je wel gelijk in, alleen DSB is slechts een van de velen. Alle 'betrouwbare heren" van alle banken, alle hypotheek adviseurs, alle fondsbeheerders en alle verzekeringsmaatschappijen doen het. Echter is DSB nu in de schijnwerpers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DSB heeft jaren lang misbruik gemaakt van onwetende mensen, door een verkeerd vertrouwen te geven. Daar is de bank meer verantwoordelijk voor dan de slachtoffers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@platje, Daar hebben alle banken, verzekering adviseurs en hypotheek adviseurs zich aan schuldig gemaakt. Niet alleen de DSB.
Dat het zo simpel kon, met een eenvoudig oproepje en hop, de bank valt om, is niet te wijten aan de oproeper, maar aan het feit dat de bank zo rot als een mispel was. Anders lukt dat echt niet zo eenvoudig... eg nie...