Weet iemand wat kinderopvang kost in 2012?

We willen ons kind voor 1 dag per week bij een kinderopvang onderbrengen. Weet iemand wat ons dat gaat kosten in 2012?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is afhankelijk van het tarief wat de kinderopvangorganisatie rekent en van het inkomen van jullie beide.
Hoe hoger het inkomen, hoe meer eigen bijdrage. In 2012 valt de verandering nog alles mee. Gemiddeld worden de tarieven bij de organisaties 8% duurder. De eigen bijdrage wordt ook hoger maar hangt dus af van jullie inkomen. Je moet de voordelen afwegen tegen de nadelen. Je bent altijd verzekerd van opvang. Je kindje leert omgaan met andere mensen. Je kindje ontwikkeld zich beter en sneller. Dit laatste wordt bevestigd door het onderwijs. Succes met je keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel gek. je zegt 'je moet de voordelen afwegen tegen de nadelen'. en vervolgens som je alleen de voordelen op van kinderopvang. wat zijn volgens jou dan de nadelen van kinderopvang?
Misschien kom je er met deze rekenhulp van de NIBUD uit .Je kunt nu al informeren bij de kinderdagopvang instellingen wat de kosten ongeveer zijn ,en deze dan gebruiken in de rekenhulp van het NIBUD. Groet. (zie link voor rekenhulp)