Waarom is de Nederlandse politie zo terughoudend in het vuurwapengebruik?

Heerst er angst bij agenten voor interne onderzoeken van de rijksrecherche?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja..je hebt gemerkt wat het gebeuren in Rotterdam los heeft gemaakt...zegt genoeg denk ik

Het beste antwoord

Omdat de politie eerder op hun donder krijgt dan de verdachte.

Net zoals als er een inbreker in je huis binnendringt.
Jij slaat hem verrot omdat hij jou ook wat wil aandoen.

Dan draai jij de bak in en gaat de inbreker vrijuit.
Typisch nederland...

Met andere woorden.
De politie mag echt helemaal niks tegenwoordig.

Ja eerst wachten op assistentie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens, en ben heus geen wapengek.
Het is te ver doorgeschoten in Nederland. Zelfs als de Ned politiebeambte 3 keer zo vaak zijn schietijzer gebruikt, dan nog zijn we heel braaf.
De politie heeft geen respect meer; een mede oorzaak is dat er totaal geen afschrikking is. Je bendenkt je wel twee keer wanneer wel afschrikking is. +10 voor jou en iedereen verder bedankt voor de moeite

Andere antwoorden (4)

Ze vinden dat er al genoeg geschoten wordt door de misdadigers zelf!

Toegevoegd na 6 minuten:
En ja, er heerst angst bij agenten voor interne onderzoeken van de rijksrecherche. Bovendien vinden de meesten het toch niet leuk om als 'shooter' gekarakteriseerd te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat in onze maatschappij niet getolereerd wordt en omdat onze politiemensen gelukkig niet van die schietgrage cowboys zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mogen ze veel vaker schieten.
Ben dat gedoe van die hooligans al meer dan zat.
Dan doen ze niet gauw meer iets. eerst hangen ze de stoere jongens uit, als er een dode valt zitten ze gelijk te bléren.
Wat hadden ze zelf willen doen? ook die agenten iets aandoen of niet soms??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juda,we zitten duidelijk niet op 1 lijn,maar je mag gerust een andere mening zijn toegedaan.
Het neemt hand over hand toe... In België zijn in een week 2 "misdadigers" doodgeschoten... De politie staat te springen om Tasers, dat zijn stroomstootwapens... Nee hoor, de Politie is niet terughoudend in het gebruik van vuurwapens... Het is niet niks om met een pistool te schieten... En dat is een gevaarlijk ding en een foutje is heel snel gemaakt...

In het geval van dat strandfeest, is de persoon omgekomen door een politiekogel en de politiemensen die geschoten hadden zijn aangehouden... Dat vonden ze heel vervelend, maar iemand die geen politieman is en die aangehouden wordt die vindt dat net zo goed vervelend... Maar zo zit het systeem in elkaar, je hebt niets meer te zeggen... Gelukkig dat de politiemensen hun werk doen en ook verantwoording moeten afleggen, er zijn landen waar dat zelfs niet of nauwelijks is... Dus we leven in een geciviliseerd land...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweld lost minder vaak een probleem op dan de gemiddelde mens geneigd is te denken; het is eerder zo dat geweld problemen oproept.
En om die reden is het gelukkig dat onze politie terughoudend is in vuurwapengebruik (zeker als je bedenkt dat de meeste agenten bijna nooit schietoefeningen doen).