Waarom werd Mauro Manuel niet bij aankomst gelijk terug gestuurd?

Waarom niet gelijk bij aankomst of na enkele maanden? Maar pas na +-10 jaar? Wat zijn de juridische/wettelijke redenen daarvoor geweest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag. Misschien een nog betere vraag zou zijn:
"Waarom laten we die kinderen niet gewoon blijven?"

Antwoorden (2)

Omdat minderjarige kinderen die alleen reizen niet teruggestuurd worden. Dat is wettelijk vastgelegd. Nu is hij meerderjarig en is er in de tussentijd geen reden gevonden om hem een permanente verblijfsvergunning te verstrekken, dus moet hij terug.

Triest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant, maar bij aankomst was toch ook bekend dat hij een moeder had in Angola? Dus op je 8e sturen ze je niet terug naar je moeder, maar wanneer je volwassen bent en voor jezelf kunt zorgen weer wel? doesn't makes sense to me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, triest. Ze verzinnen rare dingen in Den Haag.
Mauro moet blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hoop ik dat je bij de laatste verkiezingen wijs gestemd hebt en dat volgende keer weer doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is dit triest. We kunnen er misschien iets aan doen...teken de petitie, te vinden op: http://petities.nl/petitie/mauro-moet-blijven--2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel, heb laatste keer op Tofik Dibi gestemd...
Brel, de petitie is afgerond (adres is zonder _2). Dus we wachten maar af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat Leers Mauro slachtoffert om te laten zien dat de regels niet deugen. Het lijkt er op dat hij het er zelf ook helemaal niet mee eens is, maar politiek gezien geen kant op kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat denk ik ook. Arme Mauro.
Stel: hij wordt teruggestuurd, voor zover het terug- is, zal alle commotie dan in zijn voor- of nadeel werken?
Zou het fantastisch vinden als het kabinet valt over deze kwestie! Zou heel symbolisch zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees net interessante tegenargumenten voor terugsturen. Er is kennelijk nog hoop. Hij heeft hier in NL namelijk ook een gezinsleven dat je niet zomaar overhoop schijnt te mogen halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Las dat op De Telegraaf-site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10814399/___Wel_verblijfsvergunning_voor_Mauro___.html?p=14,1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna heel Nederland vind dat hij moet blijven, is het idee van een democratie dan niet dat de regering dat ook vind? Leers heeft de bevoegdheid hem de te laten blijven. Dus het argument, het kan niet, klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook heel veel Nederlanders vinden, dat er teveel buitenlanders zijn. Met name de PVV-stemmers.
Daar is het beleid op afgestemd. En dat heeft tot gevolg dat er mensen worden teruggestuurd. Het enige bijzondere is, dat Mauro de pers inschakelde. Heel vreemd, dat wij DAN ineens anders gaan reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zie je denk ik verkeerd, omdat hij de pers inlicht, reageren wel wel ipv van niet. Want hoe moeten we anders van Mauro afweten? Er zijn inderdaad mensen die vinden dat hij weg moet, maar meer mensen vinden dat hij moet blijven.
Kinderen die zonder ouders of voogd in Nederland asiel aanvragen, zijn extra kwetsbaar en verdienen daarom extra bescherming. Deze zogeheten alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama’s) volgen dezelfde procedure als andere asielzoekers. Maar als hun aanvraag wordt afgewezen, mogen ze toch vaak tot hun achttiende in Nederland blijven, omdat er voor hen speciaal beleid is.

Het rare en het trieste daarvan:

Inmiddels zijn die jongeren dan helemaal ingeburgerd en spreken de taal en volgen een opleiding.

Mogen (moeten) wel naar school, maar kunnen de opleiding eigenlijk niet afmaken want ze mogen geen stage lopen.

De pleegouders hebben wel de voogdij gekregen.

Er is - wordt - nauwelijks iets gedaan om zo'n kind voor zijn achttiende voor te bereiden op terugkeer. Bijv. qua taal, cultuur, onderhoud, kennis van het land etc.

>>>Het is dus een hele rare regeling!