Ai! Dan zou je denk voor de rechter komen, sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeer afhankelijk van een aantal feiten.

Waarvoor is de eerste taakstraf opgelegd.

Hoelang is dat al geleden.

Wat is de waarde van de gestolen goederen en wat was de omstandigheid.

De gevolgen kunnen variëren van een (zwaardere) taakstraf door bureau halt, afdoening via de officier van justitie (boete) of een straf opgelegd door een rechter.

Het is in ieder geval niet slim wat je gedaan hebt.

Toegevoegd na 10 minuten:
ps.

Indien het procesverbaal doorgestuurd wordt naar de Officier van Justitie gaat er ook een melding naar de Raad voor de Kinderbescherming, ook zij zullen dan een onderzoek opstarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een goed antwoord. Hoe het precies zit met één of meerdere keren een taakstraf, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik i het antwoord al schreef is de reden van de taakstraf mede bepalend. Is het een taakstraf die meer dan 5jaar geleden is opgelegd wegens het gebruik van vuurwerk zal deze niet meetellen, is het ook voor diefstal gaat het procesverbaal direct door naar de officier van justitie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als ik jou was, zou ik eens bij mezelf nagaan hoe het komt dat je het stelen kennelijk niet kunt laten. Hoe zou jij het vinden als iemand anders iets van jou weg pakte?
Als je het niet kun laten, moet je hulp zoeken want dan ben je een echte kleptomaan.
Een volgende straf zal zwaarder uitpakken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Antwoord hierboven is prima! Het hangt ook zeker af van waarvoor je de eerdere taakstraf had. Was die ook al opgelegd vanwege stelen, dan zal er harder worden opgetreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is "Kan" je 2 keer de mist in gaan voordat je voor de rechter moet komen. TENZIJ het misdrijf wat je gepleegd hebt te zwaar is voor bureau HALT.

Probeer niet meer in de mist te gaan doodzonde. hiermee kan je later in problemen komen om werk te vinden en dergelijke. Maak er wat van en laat je niet beïnvloeden.