Arabieren is de benaming van de bewoners van het midden oosten. Niet alle arabieren zijn moslim.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet volledig.
ronron1212
12 jaar geleden
Geef eens aan wat je bedoeld je maakt een makelijke opmerking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle.bewoners van het midden oosten zijn arabier. Neem bv Koerden en Iraniers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar de bevolking van de landen grenzend aan Israël is wel overwegend Arabisch of gearabiseerd.
Er zijn bv Israeliers die moslim zijn en Arabieren die christen zijn, of ongelovig. Er zijn maar heel weinig Arabieren die het joodse geloof aanhangen. Laten we het er op houden dat de Palestijnen zich in dit opzicht wat minder nauwkeurig uitdrukken. Zoals in de arabische wereld en door veel moslims im het algemeen het woord "jood" te pas en te onpas wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn anders niet bijster veel niet joodse Israëliërs. Voor veel Israëliërs zijn 'jood' en 'Israëliër' dezelfde begrippen. Ook onder de gematigde bevolking wordt het vaak als vanzelfsprekend gezien dat wanneer je de Israëlische nationaliteit hebt je ook jood bent. Het is dan niet vreemd dan in de omringende landen de termen door elkaar gebruikt worden.
Omdat er heel veel landen moslimlanden zijn die niet in Arabie liggen.
Denk aan India, Indonesie, Pakistan, Iran, Turkije, Marokko, Nigeria enz.
Verder zijn er nog veel landen waar veel moslims wonen, zoals in de meeste Afrikaanse landen.
Het zou niet juist zijn om in deze situatie over moslims te spreken, want deze landen hebben geen conflict met Israel.

Daarentegen wonen in Israel wel overwegend mensen met het Joodse geloof. Maar toch wordt ook vaak de term Israeli gebruikt.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/34577-moslimlanden-in-de-wereld.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het beleid van Israël ten opzichte van bewoners in de Palestijnse gebieden is het totaal niet van belang welke godsdienst deze mensen hebben, daarom spreken zij over Arabieren in plaats van over moslims, joden of christenen.

De Palestijnen doelen in hun beleid echter specifiek op joden. Ook de Koran spreekt constant over joden, niet over Israëliërs. De strijd van de Palestijnen is op grond van de Koran specifiek tegen joden gericht. Aangezien rond de 15% van de Israëliërs moslim is, zou het incorrect zijn als ze over Israëliërs spreken, omdat ze alleen joden bedoelen.

Als Palestijnen bijvoorbeeld zouden zeggen dat alle Israëliërs uitgeroeid moeten worden in plaats van alle joden, zouden ze ook hun moslimbroeders bedoelen. Dat zou niet juist zijn, omdat de Koran alleen oproept tot vernietiging van de joden.