Hoe kan ik emigreren naar Canada met een Amerikaanse strafblad?

Ik wil graag naar Canada emigreren vanuit de VS, maar ik heb helaas een criminele strafblad in de VS, wat vreemd genoeg, reden genoeg is voor de Canadese immigratiedienst mij tegen te houden op de grens.

Mijn strafblad is ook wel 6 pagina's tellende, dus ik denk niet dat ik er zomaar eromheen kan lullen.

Maar wat kan ik precies doen? Het lijkt me toch oneerlijk en ongepast om mij Canadese immigratie te ontzeggen aan de hand van wat ik gedaan heb in het buitenland? Ik heb toch geen overtreding gepleegd in Canada zelf?

Hoe kan dit?

Dit gebeurt pas sinds 2001, voor dat jaar kon ik makkelijk de grens oversteken. Maar sindsdien werd ik 4x geweigerd (2001, 2002, 2004, en 2006).

De Canadese ambtenaren dachten toentertijd dat ik onder Proeftijd of zo zat, maar dat was inmiddels al wel afgelopen. Een daarvan raadde mij aan om de desbetreffende rechtbanken in de VS te contacteren om een brief voor mij te laten schrijven waarin staat dat ik geen openstaande rechtszaken meer heb. Maar ik heb zaken gehad bij minstens 9 verschillende rechtbanken over het hele land verspreid, zo makkelijk gaat dat niet. En bovendien weet ik niet eens of ze dit soort brieven zullen schrijven. Volgens mij niet.

Dus wat moet ik doen om alsnog in Canada te komen? Iemand enig ervaring hiermee? BTW, ik kan geen werk vinden in de VS om dezelfde reden. Ik heb eigenlijk een uitzichtloze bestaan in de VS, vandaar de wens om te emigreren.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het liefst binnen met een toeristenvisum en vervolgens immigratie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om te emigreren naar Canada met een strafblad, Chris Brown werd ook niet toegelaten in Engeland en moest daardoor zijn concert afzeggen omdat hij een strafblad heeft. Er is geen rechter geweest die voor hem een briefje heeft kunnen schrijven om die reden, anders had hij denk ik wel zijn concert gegeven daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is een Amerikaan, zie onderstaande linkje
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Brown_(American_entertainer)
Je geeft zelf het antwoord al:

"Een daarvan raadde mij aan om de desbetreffende rechtbanken in de VS te contacteren om een brief voor mij te laten schrijven waarin staat dat ik geen openstaande rechtszaken meer heb. Maar ik heb zaken gehad bij minstens 9 verschillende rechtbanken over het hele land verspreid, zo makkelijk gaat dat niet. En bovendien weet ik niet eens of ze dit soort brieven zullen schrijven. Volgens mij niet."

Je hebt dat dus nog niet eens geprobeerd. Als je 't niet probeert, hoe weet je dan ooit of ze dat soort brieven zullen schrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er verkeerd aan om een verklaring te vragen dat er geen openstaande zaak meer is?
Maar als je zakken vol geld hebt en ze zo'n verklaring niet willen geven, kan je natuurlijk altijd advies aan een advocaat vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt toch zelf een zootje van je leven gemaakt ? Dan zul je nu ook helemaal zelf de troep weer op moeten ruimen. Dat noemen we verantwoordelijk gedrag.
Op de site van Citizenship and Immigration Canada (CIC).
is best veel informatie te vinden, lees dat eerst eens door

Je kan een aanvraag voor rehabilitatie doen als er tenminste 5 jaar verstreken zijn sinds het einde van een straftijd.

Zie onderstaande link voor het aanvraagformulier.