Zijn de uitspraken die Geert Wilders doet toegestaan?

Hij haat de islam. Vaak zegt hij ook bijvoorbeeld van: Die marokkanen, in plaats van: Die moslims. Mag je als politicus Een ras of geloof beledigen? Of van je hoge functie gebruik maken om mensen te beinvloeden dat een bepaald ras/geloof/seksualiteit slecht is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het maar het toppunt, dat hij hele bevolkingsgroepen doelbewust op de kast jaagt en kleineert en vervolgens op staatskosten beveiligd word, van belastinggeld dus.
Maar hij loopt nog vrij rond dus dat schijnt te mogen dus:( Moeten U en ik eens proberen en dan bij de staat voor beveiliging aankloppen...
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Over welk ras en welke seksualiteit hebben we het hier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat waren voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij haat de Islam helemaal niet. Wel een beetje goed luisteren naar wat hij zegt!
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Ok, ze hebben dus niets met de vraag te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. ;) ElCapitan, hij zegt zoveel. En wat hij zegt duidt erop dat hij de islam haat. Waarom zou je een geloof willen verbieden als je ervan houdt? -.-"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even melden dan dat geert wilders niks heeft tegen homoseksualiteit
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ook even melden dat geert wilders niets heeft tegen andere rassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei: Dat waren voorbeelden.

Het beste antwoord

ik zelf als nederlander vind het belangrijk dat je moet kunnen zeggen wat je wilt zeggen alleen je moet natuurlijk wel rekening houden met het geloof,ras,ideologie of geaardheid van iemand anders.en de uitspraken van geert wilders zegt kan ik niet begrijpen want het zijn niet alleen moslim of allochtone nederlanders die de criminaliteit in gaan ik ben in een redelijke arme buurt in groningen opgegroeid en de meeste mensen daar zijn "volle" nederlanders maar wilders zegt dat de moslims over vertegenwoordigt zijn in dat circuit terwijl dat meestal niet eens zo is. en als antwoord op je vraag ik vind dat hij dat soort dingen niet kan zeggen want hij beledigt veel mensen ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun jij vinden, maar het is wel toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb je gelijk in alleen het feit dat hij alleen moslims aanpakt zint me niet.nederlanders zijn meestal ook geen brave mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was of het toegestaan is, niet wat jouw mening daarover is.

Andere antwoorden (2)

Hij heeft pas een rechtszaak gewonnen, dus het mag!

Toegevoegd na 56 seconden:
http://nos.nl/video/250536-gehele-uitspraak-in-rechtszaakwilders.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, vreemde minnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Covered, bedankt, mijn minnaar is weer bezig ;)"
Het haten van islam, is vrijheid van meningsuiting. Marokkanen mogen gewoon genoemd worden naar land van herkomst. Het is de luisteraar die dit met iets anders geassocieerd.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als iemand zegt die Marrokanen ipv die moslims. zegt hij veilig waar het op staat. Want de Marrokanen waar hij op doelt kunnen nooit een trouw moslim zijn. Als het goed is heb je hem ook nog nooit kunnen betrappen op het beledigen van de moslim als persoon. Het is het geloof wat hij hekelt
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is natuurlijk onzin, wel het geloof hekelen, niet de personen. De personen dragen het geloof, dan kan je niet zeggen dat het alleen over het geloof gaat. Dat klopt gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens krekatos, maar voor de wet is het niet strafbaar.
Frimu2
12 jaar geleden
Je kan toch een hele aardige islamitische buurman hebben. Maar moskeeen lelijk vinden , halal vlees dieronvriendelijk, gezichtsbedekkende kleding eng? Of hebben julie dan automatisch ook een hekel aan die buurman!