Ik woon in Duitsland, studeer in Nederland. Hoe kan ik een studentenreisproduct aanvragen?

Ben woonachtig in Duitsland.
Woonde 2 jaar geleden nog in Nederland.
Bij aanvragen van mijn OV moet ik een brief met mijn BSN nummer afgeven, maar die kan ik niet aanvragen omdat ik in Duitsland woon. Sinds kort kan een buitenlander niet meer een brief van de gemeente aanvragen.

De site (www.studentenreisproduct.nl) is niet echt behulpzaam (understatement). Er is een 0900 nummer voor vragen maar ik woon in Duitsland dus kan die niet bellen.

Heb al een OV chipkaart.

Toegevoegd na 5 dagen:
is al verholpen, moet zeggen dat antwoorden niet helemaal kloppen. Maar toch bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Je woont in Duitsland, dus moet je daar een aanvraag doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist, als ik een reisproduct aanvraag in Duitsland geldt dat niet voor Nederland lijkt me... Ik kan namelijk niet met mijn Nederlandse abonnement in een Duitse bus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ook niet met een Duitse in een Nederlandse
Je hebt niet 'al' een ov-chipkaart. Die had je al voordat je in Duitsland woonde.
Je kunt als 'Duitser' (of willekeurig welke buitenlandse student) geen studentenreisdocument aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had de OV-chipkaart helemaal niet voordat ik in DE woonde. Die heb ik laatst aangevraagd en dat kan gewoon als je in DE woont. studentenreisdocument? als je studentenreisproduct bedoeld, dat kan wel dat weet ik. Alleen niet hoe.