Waar was Plato voorstander van?

Plato heeft duidelijk gemaakt dat hij een tegenstander van democratie is, maar van welke bestuursvorm was hij dan voorstander?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag +1 blijf het volgen.

Antwoorden (2)

Hij was voorstander van de wetenschap aan de macht, en dan de ''echte wetenschappers" die gericht zijn op de abstracte wereld van de zogenaamde ideeen en zoeken naar het wezen van de dingen, naar de eigenlijke schoonheid, en de eigenlijke rechtvaardigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel je antwoord goed is, +1 bestond wetenschap in die tijd nog niet. Die is achtienhonderd pas ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, klopt. een stukje terug in het boek staat : "Met wetenschap is hier het Griekse woord filosofia vertaald.
Hij was voorstander voor een dictatuur. Alleen eiste hij wel dat dit een goed geschoolde intelligente MAN was.. dus uiteindelijk heel krom want hoe komen intelligente geschoolde mannen aan de macht? door een verkiezing dus zal dat alsnog een democratie moeten zijn.