Waarom komen er in België geen nieuwe verkiezingen?

Ik kan me voorstellen dat de Belg na een jaar kijken naar het onderhandelen over de formatie van mening is veranderd. Als verkiezingen tot een andere uitslag leiden, wordt het vormen van een nieuwe regering misschien makkelijker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
dat heeft alleen zin als er maar twee partijen (partijcoalities) meedoen

Antwoorden (3)

De resultaten zullen geen aardverschuivingen opleveren,dus blijft het voortmodderen gewoon doorgaan. Misschien dat het opstappen per uiterlijk 31 Dec. van de heer Leterme wat meer druk op de ketel zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen, maar dat weet je toch pas als je daadwerkelijk verkiezingen houdt? Of tenminste als je betrouwbare peilingen doet?
Het zou m.i. weinig opleveren. De taalkwestie (vooral BHV) heeft het land verstard. De politici weten dat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je even goed nadenkt, heeft dit geen zin. Dewever krijgt meer stemmen en Di Rupo krijgt meer stemmen. Dan krijgen we terug dezelfde zever. Trouwens, het land heeft nog nooit zo goed gebold zonder regering, wees blij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat de bevolking polariseert? Een deel (maar verkiezingen zouden uit kunnen wijzen hoe groot dat deel is) is het geneuzel zat en vindt juist alles beter dan wie er nu aan het onderhandelen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vlamingen zij het gewoon beu om elk jaar miljarden eurotjes naar de walen te brengen. Nu de vlamingen eens niet toegeven, is het ook niet goed. Ah nee, de Walen willen van de Vlamingen blijven profiteren. Zo gaat de ballon niet omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen : ik ben een paar keer in Vlaanderen geweest , en een paar keer in Wallonië (zo slecht bevallen dat dat echt de laatste keer was), en als buitenstaander zeg ik : die landen zijn ZO ongelooflijk door en door verschillend - niet alleen kwa taal (in Wallonie sprak bijna iedereen Nederlands tegen ons, terwijl ik best wat Frans spreek), maar vooral kwa mentaliteit / volksaard. Ik kan me niet voorstellen dat dat OOIT wat gaat worden en vind het eigenlijk een wonder dat het bijna 200 jaar goed is gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Wallonië weigeren ze Nederlands te spreken maar ik weet wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat dacht ik dus ook. Maar overal waar ik gewoon in mijn beste Frans probeerde iets te vragen, te bestellen of af te rekenen (voor zover daar ooit op een normale tijd een winkel open of een geldautomaat te vinden is dan....) werd ik in - gebrekkig - Nederlands geantwoord. Dat verraste me.
Maar misschien weigeren ze Nederlands te spreken tegen Vlamingen ; dat zou kunnen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doen ze eigenlijk met die miljarden dan ??
Want zo ongeveer ALLES in Wallonië is oud, kapot, vies, ontbreekt, werkt helemaal niet of functioneert niet naar behoren......dat geld moet toch ERGENS heen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geld gaat jammer genoeg naar de Waalse ministers. Zij verdienen per maand iets van een slordige 10.000 euro per maand. Ook gaat het naar de waalse pensioenen en sociale zekerheid.