waarom zijn de zetels in de 2e kamer blauw?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauw staat bij elke kleur, dus ze kunnen alle kleuren pakken dragen die ze willen.

Antwoorden (5)

Daar zit geen bepaald idee achter. In de vorige Kamer waren de banken groen.

Het zal dus esthetisch zijn, niet vanuit een bepaalde gedachte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat staat serieuzer dan paars of zilver ofzo, al kunnen een paar van die politici in de toppers kunnen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vonden ze het mooiste. En het zou ook nog kunnen dat de kleur verwijst naar het koningshuis. Koningsblauw zeg maar. Oranje is namelijk best schreeuwerig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de keuze van de ontwerper geweest,Pi de Bruin, alhoewel ik niet denk dat dit zijn bedoeling was (zie plaatje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauw wordt door veel mensen geassocieerd met status en macht. Misschien dat de ontwerper daarom de zetels in het blauw ontwierp.