hoe werkt de 2e kamer ?

PVV heeft nu goede ideeën maar waarom kunnen ze die niet uitwerken ?

En waarom kan de CDA dat wel ?

( vraag hoe het werkt , niet of het goede ideeën zijn )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dirk is pas 16! Kijk ik ben het ook totaal niet eens met Geert. Ik vind het wel goed dat hij dit vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"PVV heeft nu goede ideeën maar waarom kunnen ze die niet uitwerken ?" Knulletje, heb je de algemene beschouwingen gekeken? Iets gehoord over 'kopvoddentax à €1000 per jaar: de vervuiler betaalt' etc etc? Pak je woordenboek, en zoek het woord 'goed' nog maar eens op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@knarfuz:"Knulletje"? Waarom zo denigrerend???

Antwoorden (4)

De PVV kan haar plannen niet uitwerken, omdat het - in tegenstelling tot wat jij stelt - helemaal geen goede ideeën zijn. Hun plannen zijn compleet van de pot gerukt. Niemand wil zich daar aan branden, en terecht.
14 jaar geleden
Omdat de PVV een oppositie en gelukkig een minderheidspartij is. Mochten ze ooit met een constructief voorstel komen,dan zal dat waarschijnlijk ook weggestemd worden alleen al omdat ze in het verleden veel onrealistische voorstellen hebben gelanceerd! Dat ze goede voorstellen doen,is jouw persoonlijke mening,waar veel GVers het niet mee eens zullen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er voorstellen komen, in de kamer moet er worden gestemd. Aangezien Geert Wilders vaak voorstellen heeft die heel anders zijn dan hoe andere partijen er over denken lukt het hem nooit omdat er doorheen te krijgen. De cda heeft veel meer zetels(mensen in de kamer) waardoor er automatisch meer stemmen zijn. De zetels zijn er gekomen doordat de burgers gaan stemmen. cda heeft veel meer stemmers gehad de laatste verkiezingen, dan Geert Wilders. Dit is een hele korte uitleg. Hieronder zie je een uitgebeide. Dan weet je een beetje hoe het werkt in de tweede kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CDA heeft meer zetels omdat meer mensen op het CDA heeft gestemt dan op de PVV.
Wil je meer lezen over hoe de tweede kamer werkt dan kan dat op deze site.

http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/index.jsp