kinderbijslag. Kost 6,5 miljard per jaar, dus daarop bezuinigen zet echt zoden aan de dijk. Vanaf 2x modaal geen kinderbijslag meer en ook voor maximaal 2 kinderen betalen levert enorme besparingen op.

Het mag van mij dan zelfs iets omhoog voor mensen die onder modaal moeten leven.

Het is te idioot voor woorden dat een miljoenen verdienende voetballer of bestuursvoorzitter van ING (om maar 2 willekeurige voorbeelden te noemen) de volle mep kinderbijslag ontvangen.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De Joint Strike Fighter natuurlijk. Volledig afblazen dat volstrekt nutteloze project. Scheelt een dikke 6000.000.000 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik als privé persoon wil bezuinigen dan weet ik precies waarop: luxe. Dus minder op vakantie gaan, minder dure kleren kopen, minder vaak uit eten. Ik zou zeker niet bezuinigen op mijn ziektekosten verzekering, gezond eten, opleiding e.d.
Het gekke is dat de regering juist niet bezuinigd op luxe maar juist op veiligheid (politie), Gezondheid (zorg) en onderwijs. Waanzin.

Ik zou dus bezuinigen op luxe:
1. Hoogte subsidies op kunstuittingen.
2. Ambtenaren en budgetten ministeries
3. Ontmantelen dure en kostbare bestuursorganen:
* eerste kamer
* raad van State
* de provincies
4. Het koningshuis. Niemand meet geld behalve de koning en WA en niet boven de Balkenende norm. Ze zijn toch al multi-miljonair.
5. Landbouw subsidies. Niet meer van deze tijd. geraamd op een paar 100 miljoen per jaar.

Als het dan nog te weinig is zou ik kijken naar:
1. Aantal asielzoekers. De geplande 15000 voor volgend jaar kosten ongeveer 8 miljoen Euro per jaar waanzin! Hooguit 10% en echte asielzoekers geen met economische motieven!
2. Stoppen met het toelaten van kansarme migranten, niet-Wetsers maar ook uit oost-europa.
Het kabinet wil de vragen niet beantwoorden omdat iedereen allang weet dat het NL extreem veel geld heeft gekost en kost.

Toegevoegd na 1 minuut:
Inderdaad
6. Defensie. Halveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Are u 4 real?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Alle niet noodzakelijke diensten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland kan best bezuinigen. Als wij binnen een huishouden een keer te weinig geld hebben voor bijvoorbeeld kleding en ik houd geld over voor eten, dan kan ik uit het potje voedsel geld halen voor kleding. Alleen bij de overheid werkt dat niet zo. Iedereen zit krampachtig vast op zijn budget. terwijl sommige budgetten in tijden van krapte niet zo belangrijk zijn. Neem nu in arnhem het rijnboog project. Kostte nu al kapitalen, onhaalbaar dure architect, maar het moest en het zou gebeuren. Nu is de architect afgehaakt, veel onnodig geld kwijt en er gebeurt niets. Prestige projecten kunnen best op de lange baan geschoven worden. dat mag als er daadwerkelijk geld over is. En zeg niet dat is goed voor de werkgelegenheid, dat lossen ze al op door hele wijken te saneren. Dus ze kunnen makkelijk bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Externe adviseurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk weet iedereen dat er bezuinigd moet worden, maar wil niemand in zijn eigen portemonnee getroffen worden. Dus roepen we allemaal hard om actie, maar als we erop achteruit gaan doet de regering het bar slecht.
Persoonlijk vind ik het idee van het verhogen van de AOW naar 67 jaar een van de betere ideeën. Want straks is er slechts één werkend persoon op 2 AOW-ers. Wie moet dat dan betalen? Ik denk ook dat de bureaucratie een hoop geld kost, bepaalde zaken binnen de gemeente zouden beter georganiseerd moeten worden. Een loket voor verschillende diensten die met elkaar te maken hebben. Scheelt ook weer personeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koningshuis als aller eerste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op al die vette bonussen!
En gouden handdrukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer belasting opleggen aan bedrijven die veel verdienen zoals aan coffeeshops bv . . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland kan bezuinigen op ongefundeerde meningen.
Iedereen vindt dat ie een mening overal over moet hebben en ook dat hij/zij die mening overal moet kunnen laten horen, maar blijkbaar is het niet nodig om de mening ergens op te funderen. Doorgaans flapt iedereen er maar iets uit, maar als je ze vraagt om het te onderbouwen staan ze met de muil vol tanden.