Er worden 20 werkgroepen aangestelt. Wat gaat dat wel niet kosten?

Tijdens de 'Troonrede' kwam ter spraken dat de regering 20 werkgroepen gaat aanstellen. Die op hun beurt individueel moeten gaan bekijken wat de beste mogelijkheden zijn om uit de crisis te komen...

En ik neem aan dat economen en/of ambtenaren met een bepaalde gedegen achtergrond dit niet voor niets doet. En een werkgroep gemiddeld uit 5 mensen zal bestaan. Zij als vergoeding een minimale vergoeding op bijstandniveau zullen ontvangen. Dan heb je het al snel over 104.000 euro per maand. Maar hier zullen deze economen en ambtenaren het wellicht niet voor doen...

Dus: Wat gaat dit dan wel kosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch Nederland, een werkgroep hier en een werkgroep daar. Bezuinig daar maar een op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom sluit ik de vraag ook, omdat ik wil voorkomen dat een mod dat doet...

Het beste antwoord

Dan kom je op €1248000 per jaar uit. Naar mijn mening weggegooid geld, ook al is dit wisselgeld vergeleken met andere posten.

Ik ben er van overtuigd dat de crisis zichzelf oplost, dit is in het verleden ook altijd zo gelukt en dit zal bij een volgende crisis ook weer gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het met je tweede alinea volledig eens...

Andere antwoorden (3)

Die ruim 1 miljoen Euro dit dit zal gaan kosten aan salarissen is niet het ergste. Eigenlijk komt het er op neer dat de regering allerlei zaken op de lange baan schuift door deze werkgroepen aan te stellen. Niet erg daadkrachtig dus en langer uitstel om uitwassen rigoureus aan te pakken! Met alle doorlopende kosten van dien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijstandsniveau 104.000 euro per maand? Mag ik daar mijn pensioen + AOW voor inruilen? Dan geef ik ook nog 75.000 euro per maand aan goede doelen. Als jouw verhaal klopt,wordt dit zeker heel erg prijzig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat dat niets meer kosten. Die werkgroepen bestaan toch uit ambtenaren en die krijgen nu hun salaris ook al. Ik neem aan dat ze niet meer gaan verdienen omdat ze in een werkgroepje gaan zitten kletsen met elkaar. Dat hoort tot hun gewone werkzaamheden.