Omdat verschillende soorten drugs hier legaal zijn, in tegenstelling tot heel veel andere landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet legaal! Word gedoogd!
Omdat soft drugs hier legaal is terwijl het in de meeste landen streng verboden is. Veel buitenlandse toeristen komen ook wiet/hasj (of andere softdrugs) halen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Softdrugs zijn ook niet legaal, ze worden gedoogd.
En zelfs als het wel legaal is, alleen dan zijn slechts kleine hoeveelheden per persoon toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misvatting nummer 1: Ook in Nederland is het wettelijk gezien NIET legaal. Het verschil is alleen dat het in Nederland wordt gedoogd. Legaal is het echter zeker niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nederland kent alleen een gedoogbeleid als het om softdrugs gaat, harddrugs is sowieso niet gedoogd. Echter zijn beide vormen van drugs wettelijk gezien nog steeds illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat er politiek gezien behoorlijk veel gedoogbeleid is rondom drugs