Wie zijn er nu kandidaat voor de president van de USA 2012?

Welke Republieken of Vrije kandidaten hebben zich nu gemeld? Ik ben het overzicht kwijt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat staat nog niet vast. Er zijn nog steeds mensen die wellicht zichzelf kandidaat gaan stellen. De lijst is dus waarschijnlijk nog niet volledig.

De volgende personen hebben reeds officieel aangekondigd dat ze kandidaat zijn voor het presidentschap in 2012:

Democratische Partij:

- Barack Obama , zittend president van de Verenigde Staten uit Illinois
- Randall Terry , pro-life activist uit New York

Republikeinse Partij:
- Michele Bachmann , de Amerikaanse vertegenwoordiger van Minnesota
- Herman Cain , voormalig Federal Reserve bankier en zakenman uit Georgia
- Newt Gingrich , de voormalig voorzitter van het Huis van Afgevaardigden uit Georgia
- Jon Huntsman, Jr , de voormalig Amerikaanse ambassadeur in China en de voormalig gouverneur van Utah
- Gary Johnson , voormalig gouverneur van New Mexico
- Fred Karger , politiek adviseur en homorechtenactivist uit Californië
- Andy Martin , eeuwige kandidaat uit Illinois [ 33 ] [ 34 ]
- Thaddeus McCotter , de Amerikaanse vertegenwoordiger van Michigan
- Jimmy McMillan , kandidaat uit New York
- Roy Moore , voormalig opperrechter van het Hooggerechtshof Alabama van Alabama
- Ron Paul , vertegenwoordiger uit Texas
- Rick Perry , de gouverneur van Texas
- Buddy Roemer , voormalig gouverneur van Louisiana
- Mitt Romney , voormalig gouverneur van Massachusetts
- Rick Santorum , oud- senator uit Pennsylvania
- Jonathon Sharkey , kandidaat van Florida

Green Party:
- Kent Mesplay , Green Partyactivist en luchtkwaliteitinspecteur uit Californië

Libertarian Party:
- R. Lee Wrights , auteur, activist, en voormalig Libertarian National Committeelid

Prohibition Party
- Jack Fellure (genomineerd), kandidaat uit West Virginia
- James Hedges, kandidaat uit Pennsylvania

Socialistische Partij:
- Stewart Alexander

Onafhankelijken:
- Roseanne Barr , actrice en komiek uit Hawaii
- Robert "Naked Cowboy" Burck , een straatartiest uit New York
- Joe Schriner , een voormalig journalist , auteur en kandidaat uit Ohio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn maar een paar Democraten die zich aangemeld hebben maar er is een hele lijst Republikeinen. (in de bron de lijst)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Obama zelf natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Obama natuurlijk! :)

en een zooitje Republikeinen, waarvan de belangrijkste zijn:

- Romney (zegt dat bedrijven echt mensen zijn, bedoelde dat NIET overdrachtelijk)
- Rick Perry (mannelijke Palin, wil bidden dat de economie weer goed gaat)
- Bachman (zegt dat ze onderdanig aan haar man blijft als ze president wordt, die een bedrijf heeft dat homofiele tieners "geneest" van hun homofilie door drugs en hersenspoeltechnieken. Stand: zo'n tiental zelfmoorden)
-En Sarah Palin blijft maar dreigen dat ze kandidaat wil worden maar ik ben ben bang dat ze toch niet helemaal mesjogge is, en ze het niet doet, want ze zou het niet kunnen en ze wordt een splijtzwam

Verder voor spek en bonen:
REp. Huntsman (rechts, maar niet gek) en Gingrich (heeft bekend zelf ook vreemd te gaan toen hij Clinton aanklaagde voor voor vreemdgaan - youtube)

Ralph Nader en gewoonlijk deden er nog een paar aartsconservatieven mee, maar die zitten nu allemaal bij bachman en palin