Als een reguliere bouwvergunning aangevraagd is en in de krant heeft gestaan mag je dan als je nx hoort na 12 weken altyd bouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de gemeente niets van zich heeft laten horen binnen de officiële behandelingstermijn, mag u de aangevraagde vergunning in principe als verleend beschouwen. Er onstaat dan een vergunning 'van rechtswege'.
Dit geldt echter niet als uw bouwplan strijdig is met het bestemmingsplan. In dat geval gelden de termijnen uit de Wet Ruimtelijke Ordening. De gemeente is niet verplicht om dit aan u te melden, het is echter wel 'netjes' om dit te doen. Informeer daarom altijd bij de gemeente naar de status van de bouwvergunning voordat u met bouwen start. Bovendien geldt bij een vergunning (ook een vergunning van rechtswege!) een bezwaarperiode van 6 weken. In die periode kunnen belanghebbenden bezwaar maken tegen uw vergunning en kan de vergunning in het uiterste geval worden vernietigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb hetzelfde gehad en ben ook met bouwen begonnen tot ze kwamen melden dat ze dachten dat ze mij hadden geschreven dat het nog niet helemaal rond was in de normale verlooptijd...zat ik daar met 1 muur helemaal afgebroken...en je mag niet meer verder....dusse mijn advies altijd even navragen bij de gemeente en nooit vanuit gaan dat het oke is!!1sukces met bouwen