Wie in nederland heeft aan Google toestemming gegeven veel straten via Google weer te geven, waar landen om ons heen geen toestemming hebben verleend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

In Nederland is het toegestaan, om op de openbare weg opnames te maken. Google had dus van niemand toestemming nodig, om te mogen filmen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
In landen om ons heen zijn veel mensen er tegenin gegaan ,en hebben de politiek ingeschakeld met als argument dat zei vonden dat hun privacy geschaad werd door google.
Er kwamen n.l. ook mensen in beeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had Google dus NIET mogen doen.
Op de openbare weg hadden ze slechts de openbare weg zelf, en alles dat zich daar op bevond mogen filmen.

Maar ze hadden NIET de voortuin of de gevel van een niet-openbaar deel van de openbare ruimte mogen filmen/fotograferen.

Dus NIET iemands voordeur en niet iemands voortuin of schuur of garage.

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/#openbareruimte

Citaat "Foto en film in besloten omgeving":
"Fotograferen of filmen in je eigen huis of tuin, of op kantoor valt niet onder bovenstaande regeling. Deze ruimten zijn niet "voor het publiek toegankelijk". Hier gelden strengere regels. Elk opzettelijk filmen of fotograferen is verboden als je het niet aangekondigd hebt. Het maakt daarbij niet uit of de camera ergens aangebracht is of vastgehouden wordt door de fotograaf of cameraman. Het in je bezit hebben van een foto of film die op die verboden manier is gemaakt, is bovendien ook verboden. "

Toegevoegd na 3 minuten:
Het antwoord is dus:
Niemand heeft Google daarvoor toestemming gegeven, sterker nog; het is in Nederland verboden wat google doet met streetview. Zie onderstaande link.
Alleen moet iedere particulier dat zelf regelen met google.
Het is geen overheid die daarin een taak heeft.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jelle, nee JIJ leest verkeerd. Achtervolg je me ofzo ? Bijna bij ieder antwoord dat ik geef kom jij aanzetten met zure opmerkingen die vaak nergens op slaan maar je zet er wat dure woorden bij en dan is het weer net alsof je objectief kritiek hebt. Wil je misschien mijn antwoord eens goed doorlezen onder het kopje "Citaat "Foto en film in besloten omgeving":".
Daar staat namelijk letterlijk, en dit is een citaat:
"Deze ruimten zijn niet "voor het publiek toegankelijk". Hier gelden strengere regels. Elk opzettelijk filmen of fotograferen is verboden als je het niet aangekondigd hebt. Het maakt daarbij niet uit of de camera ergens aangebracht is of vastgehouden wordt door de fotograaf of cameraman. " Je geeft dus een duim omlaag, terwijl je zelf opnieuw slordig leest.
Dit draagt niets bij aan de kennisvergaring op GoeieVraag.nl, integendeel. Een correct antwoord doe jij af met een negatieve beoordeling. Dat werkt contraproductief voor goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat namelijk niet om het asfalt en de klinkers die Google streetview op film heeft gezet, maar om de niet-openbare zaken zoals tuinen, woningen en auto's van mensen.