Is Obama Moslim?

Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, want ik kan niet zoeken naar andere vragen want ik krijg een een witte pagina. Vandaar dat ik dit even zeg voor alle moderatoren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee Barack Obama is christen, zie hieronder zowel een vraag daarover die aan hemzelf werd gesteld en waarin hij uitlegde waarom hij christen is en een verklaring van Het Witte Huis waarin ze benadrukken dat Obama christen is.

Geloofsbelijdenis van Barack Obama
De Amerikaanse president Barack Obama werd onlangs op een bijeenkomst gevraagd waarom hij christen is. Dinsdag legde hij uit waarom hij als volwassene ervoor koos christen te worden. "Ik heb ervoor gekozen christen te zijn. Eerlijk gezegd bestond mijn familie niet uit mensen die iedere week naar de kerk gingen. Mijn moeder was één van de meest geestelijke mensen die ik kende, maar ze nam me niet mee naar de kerk. Ik kwam dus pas later met mijn christelijk geloof in aanraking, omdat de leefregels van Christus mij aanspraken en ik wilde ook op die wijze het leven leiden."

"Ik doel hierbij op behandelen van anderen zoals ik zelf behandeld zou willen worden, en ik denk ook het begrijpen dat Christus stierf voor mijn zonden en sprak over de nederigheid die we allemaal zouden moeten hebben als mensen. Omdat we zondig zijn en fouten maken, bereiken we door verlossing de genade van God. Maar wat we het beste kunnen doen als we zondig zijn, is zien op God en ons best doen de ander te helpen," vervolgt Obama. "Dat is wat ik probeer te doen en daarom ga ik iedere dag in gebed." Obama voegt eraan toe dat hij als president gelooft dat "de kracht van dit land (Verenigde Staten) is dat mensen uiteenlopende geloofsrichtingen en het hebben van geen geloof accepteren".

Obama is echt christen"
Het Witte Huis heeft nog maar eens benadrukt dat president Obama echt een christen is. De verklaring kwam enkele uren na een peiling waaruit blijkt dat één op de vijf Amerikanen denkt dat Obama een moslim is. Slechts een derde van de Amerikanen weet wel dat Obama een christen is.

"Hij is een christen, hij bidt elke dag", verzekerde een woordvoerder, die er aan toevoegde dat de president regelmatig overlegt met geestelijken en elke dag een stichtelijke boodschap leest.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat met die witte pagina heb ik ook. Maar zover ik weet is hij geen moslim. Hij is Protestant. Als je er meer informatie over wilt vinden moet je even naar Wikipedia gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij is protestants.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn oma waarvan ik even ben vergeten uit welk land ze komt had dacht ik wel een keer ophef veroorzaakt door te zeggen dat hij moslim is. Maar hij staat inderdaad bekend als protestant