In de container die met een pas toegankelijk is zit een sensor die verbinding met het kantoor op de milieustraat. De sensor geeft aan hoeveel afval er in de container zit. Zo weet men op de milieustraat wanneer de container moet worden geleegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De glas-, papier-, plastic-, en textielcontainers worden op vaste tijden geleegd. De gemeente weet niet wanneer of hoe vol ze zijn. In veel plaatsen kun je wel bij de gemeente melden dat ie overvol is. Vaak legen ze die dan zo snel mogelijk om te voorkomen dat er spullen naast gezet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De container hier heeft een sensor. Wanneer deze sensor geblokkeerd wordt door een stapel vuilniszakken, is deze voor 70 % vol en zal de gemeente ( milieustraat ) automatisch een seintje krijgen. Daarna wordt de ondergrondse container geleegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de buurt van een ondergrondse container woont heb je het vast weleens gezien: plastic tasjes en doosjes en ander materiaal naast de ondergrondse container.
Dat is niet afkomstig van mensen die hun spullen maar voor het gemak naast de container neerzetten, maar afkomstig van mensen die merkten dat de container overvol zat.

De containers worden op vaste dagen geleegd. Ze berekenen vooraf de capaciteit en proberen zo nauwkeurig mogelijk te berekenen hoe vaak die geleegd moet. Soms blijkt dat niet te kloppen en moet de frequentie omhoog.

Vooral op plekken waar veel studenten wonen gaat het weleens mis. Die besluiten dan eens in de zoveel tijd om bijvoorbeeld de hele kelder leeg te ruimen en dan ziet zo'n container ineens tjokvol.
Bel dan gerust de gemeente met het verzoek of er extra geleegd kan worden. Doe dat ook als je bemerkt dat de frequentie überhaupt niet klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annigje, jij woont vast niet in Amsterdam. Hier wordt allerlei spul naast de container gezet, niet omdat deze vol zit, maar omdat mensen te bedonderd zijn de klep open te doen en het spul erin te gooien. En een doosje kleiner maken, ben je gek, zetten we er toch naast? Ik kijk direct op twee containers, en zie het dagelijks gebeuren! En de gemeente bellen als de containers toch een keer vol zitten? Vergeet het maar, ze komen alleen op de vaste dag. Jammer dat het beeld dat je schetst niet klopt, het lijkt me heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de gemeente waar ik werkte was, wat ik bovenstaand schreef, het beleid.
In Amsterdam dus niet. Balen als je dat elke dag mag aanschouwen.