Regeren betekend de zaken van een groep goed te deligeren.Waarom gebeurd dat dan niet?

Ik zie nu al sinds vele jaren alleen dirigeren of is dat niet zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Regeren betekent heersen, besturen van een groep of volk.

Onze regering heerst, net als de griep.
Helaas doen zij weinig voor het volk.
En besturen doen ze al helemaal niet.
Het wordt hier ook tijd voor een andere aanpak.
Een regering behoort te bestaan uit leden van de groep of van het volk.
Leden van onze regering staan veel te ver van de groep of het volk af.
Ze nemen beslissingen die hemelschreiend zijn.
En dan spreken we nog helemaal niet over de wetten en regels die ze opstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch wel erg negatief,weet jij een regering(persoon) die het beter zal doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou al goed zijn als er eens logisch (huh? door een vrouw neergezet??? ;-) ) wordt gekeken naar onderwerpen.
Natuurlijk heeft een ieder zijn/haar mening, maar er zijn zoveel onlogische zaken in deze regering.
En ik weet idd geen regeringspersonen die het beter zouden doen, mijn mening doet er op landelijk niveau niets toe, dus mocht ik ze wel kennen zou dat geen verschil maken.
Het is gewoon jammer dat we steeds meer in onze vrijheid beperkt worden en tegen steeds meer onlogische zaken aanlopen.
Ik besef me terdege dat onze regeringsleiders ook marionetten zijn die door touwtjes worden bestuurd door de echte hoge heren. Geld is macht en macht corrumpeert.

Andere antwoorden (2)

tsja een democratie is inperfect: je stemt voor een partij die het meest jou standpunten of of overtuiging deelt. als dat toevallig de partij is die die ook in de regering komt zullen ze in grote lijnen hun partijprogramma willen uitwerken maar je hebt altijd coalitiepartners met wie je tot een compromis moet komen. het deligeren van de uiteindelijk genomen beslingen gebeurt wel, alleen zal niet iedereen zich altijd kunnen vinden in die genomen beslisingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de groep mensen die ze moeten vertegenwoordigen best wel groot is, de belangen erg ver uiteen liggen en de ene lobby actiever is dan de andere, en er een grote kloof gaapt tussen wat we willen en wat haalbaar is.

De regering bestaat voor het overgrote deel uit mensen die ooit en ideaal hadden en dat wilden verwezenlijken, en nu in de praktijk tegen de grenzen van de haalbaarheid zijn aangelopen.

Net als in je eigen huishoudboekje kan ook een regering elke euro maar één keer uitgeven, en iedereen zit er an te trekken. We willen allemaal meer geld voor onderwijs, voor zorg, voor veiligheid, noem maar op, maar we willen er het liefst niks voor betalen. Die discrepantie heeft een regering vervolgens maar op te lossen. En dan heb je drie grote punten maar zet vervolgens alle kleine puntjes en belangengroepjes eens naast elkaar ; tot op lokaal nivo bevechten mensen elkaar in de strijd om de eurootjes.

Vooral de invloed van lobbies gaat heel, heel erg ver. Net als de invloed van de actualiteit en de waan van de dag ; dat zijn de dingen waar een regering steeds op korte termijn op wordt afgerekend, en juist OMDAT ze steeds op korte termijn wordt afgerekend, is er weinig ruimte voor visie op de lange termijn.

En zo resulteert de roep om meer blauw op straat in een sterk verhoogde kans op een parkeerboete, worden extra injecties in de gezondheidszorg omgezet in een scootmobiel voor iedereen met een zere knie of overgewicht, verzand de roep om betere onderwijsresultaten in verlaging van het eindniveau en schieten we eigenlijk op alle punten een beetje ons doel voorbij.

Maar per saldo is en blijft Nederland nog steeds één van de betere landen ter wereld om in te leven, dus zo beroerd doen ze het alles bij elkaar nog geeneens. Al blijft er meer dan genoeg over om je als buitenstaander heerlijk aan te ergeren, dat ben ik helemaal met je eens.