109 miljard waarvan 50 miljard van banken en andere private instellingen, misschien had iemand een foutje gemaakt en die bedragen bij elkaar opgeteld.

Toegevoegd na 31 minuten:
Rutte heeft een grote, stomme fout gemaakt, het IMF en de eurolanden geven 109 miljard en de banken geven nog eens 50 miljard daarbovenop.

"Een woordvoerder van de Duitse minister Schaüble bevestigt de Europese lezing: de eurolanden en het IMF stellen 109 miljard euro beschikbaar stellen, en de banken draaien op voor nog eens 50 miljard euro."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Dat artikel maakt het ook niet duidelijker: "Premier Mark Rutte zei na afloop van de top dat het totale pakket 109 miljard bedraagt, waarvan 50 miljard afkomstig is van banken en andere private partijen."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze link beter? http://op.nu.nl/oTPXqf
escape
12 jaar geleden
Nee, niet echt :)
Daar komen die bedragen (159 en 109 miljard) helemaal niet in voor...
escape
12 jaar geleden
Aha, de Volkskrant legt het goed uit!
"De EU-ambtenaren noemen het onbegrijpelijk dat Rutte de cijfers kennelijk niet heeft begrepen."
Nou zeg...
+1