Volgens de wet van de kinderopvang is het toch zo dat de werkgever verplicht is om een deel mee te betalen?

Ik had hier namelijk met iemand een discussie over. Hoe zit het nou? Is de werkgever verplicht om mee te betalen of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, niet meer. Vroeger was dat zo. Tegenwoordig betaalt de overheid het en wordt dmv belastingen op werkgevers belast. Dus een werkgever met werknemers zonder kinderen betaalt ook mee aan de opvang van de kinderen van werknemers van andere bedrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, je zou als kleine ondernemer dan ook niemand met kleine kinderen meer in dienst kunnen/willen nemen.
Het gaat nu via de fiscus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat me raden...een anonieme minkukel met kinderen?
Idd vroeger deed jedit via de werkgever. Nu gebeurt de aangifte via de belastingdienst. Het is een administratieve handeling. Kijk ook even op de site van de belastingdienst. www.belastingdienst.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke werkgever is verplicht een werkgeversbijdrage aan de kinderopvang te betalen. Wat veranderd is, is dat hij het niet meer rechtstreeks uitbetaalt, maar via de kinderopvangtoeslag van de belastingdienst. Deze toeslag bestaat dus uit 2 delen: een deel wat de overheid mee betaalt en dit is inkomensafhankelijk en een deel van de werkgever.