Waarmee werkt de Europese Unie samen? Ik bedoel dan de leden van de Europese Unie wat doen ze samen?

Ik heb al ergens gelezen dat ze samen vaccines gaan inkopen tegen de griep, weten jullie nog meer voorbeelden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De Europese Unie is actief of tal van domeinen, maar dan vooral op wetgevend vlak. De EU doet eigenlijk zelf niks concreet, aangezien dit de taak is van de nationale overheden. Wel controleren zij het al dan niet naleven van die richtlijnen door de lidstaten.

Voorbeelden:

- richtlijnen mbt limiteren van CO2-uitstoot;
- richtlijnen mbt naleven van de UVRM;
- druk uitoefenen op niet-EU-landen bij conflicten;
- nemen van maatregelen om de Euro, de eenheidsmunt stabiel en winstgevend te houden;
- organiseren van Europese humanitaire hulp aan crisisgebieden (bvb. Darfur, Haïti, Pakistan..);
..

De lijst met de beleidsterreinen van de EU: http://europa.eu/pol/index_nl.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

krankzinnig illuminati.leden. systeem.. om burgers verder uit te knijpen... rechten en plichten alleen wij in op stand kon hun wegstuuren . ik vind dat de burgers actief te betreken of invloed om meer politiek beslissingen..als opstand noord africa. ik ben meer voor moderne democratie bestuurlijke trend om meer aan burgers self over te laten hoe europese unie samen hun stem beter kunnen laten horen..volksraadpleging of referendum....